معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در صورت تامین اعتبار، سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان، خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کاظم علیزاده با اشاره به آخرین وضعیت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان، اظهار کرد: این سایت هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارهایی از جمله نازک کاری، تجهیز و محوطه سازی آن باقی مانده است.


وی با بیان اینکه افتتاح این سایت احتمالا به دهه فجر امسال هم نمی‌رسد، یادآوری کرد: مشکل اصلی سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان تامین اعتبار آن است و حدود پنج میلیارد ریال برای تکمیل نیاز دارد.

به گفته این مسئول، مقرر شده این پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و کمک سازمان محیط زیست تامین شود و یکی از خواسته‌های محیط زیست استان نیز در سفر هیات دولت تامین اعتبار تکمیل سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار، این سایت در هفته محیط زیست (خرداد سال 96) به بهره‌برداری می‌رسد.

علیزاده سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان را یکی از مجهزترین و بزرگترین سایت‌های پرنده‌نگری غرب کشور دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی احداث این سایت بعد علمی و تحقیقاتی آن است.

وی گفت: هر سال موضوع پنج یا شش پایان‌نامه دکترا و کارشناسی ارشد دانشجویان در خصوص تالاب هشیلان است که احداث سایت پرنده‌نگری می‌تواند به آنها کمک کند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه بعد گردشگری و جذب توریست و همچنین حفاظت را از دیگر اهداف سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان دانست.

 کار ساخت سایت پرنده نگری تالاب هشیلان از سال 1392 آغاز شده است. این سایت در فضایی به وسعت 1400 مترمربع احداث می‌شود و تاکنون بالغ بر 15 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.