بازسازی بیمارستان‌های فرسوده به شرط تأمین اعتبارات لازم

معاون اجرایی آموزشی وزارت بهداشت گفت: بازسازی بیمارستان‌های فرسوده در دستور کار معاونت توسعه و آموزش وزارت بهداشت قرار گرفته و این کار با تأمین اعتبارات لازم هر چه سریع‌تر شروع می‌شود.

امیراحمد اخوان معاون اجرایی آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های فرسوده، اظهار داشت: با توجه به اتفاقی که برای ساختمان پلاسکو افتاد، اگر چنین حادثه‌ای برای یکی از بیمارستان‌های کشور که پذیرنده بیماران و حادثه‌دیدگان است بیفتد تلفات جانی زیادی در پی خواهد داشت و این گونه حوادث می‌تواند علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین بر حوزه سلامت کشور، مصدومان زیادی را برجای بگذارد.
 
وی بیان کرد: برای تعیین وضعیت بیمارستان‌های کشور از نظر فرسودگی معاونت توسعه وزارت بهداشت با بررسی‌های لازم و تهیه نقشه بیمارستان‌های سراسر کشور تصمیمات خوبی برای بازسازی بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی بیمارستان‌های آموزشی سراسر کشور به شرط تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت و مجلس کرده است.
 
معاون اجرایی آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: معاونت توسعه بر اساس نقشه‌هایی که وجود دارد به شرط تأمین بودجه و اعتبار کافی اقدام به بازسازی بیمارستان‌های آموزشی کشور می‌کند و من از مسئولان بیمارستان می‌خواهم هر چه زودتر با تأمین اعتبارات این بخش از بسیاری از حوادث جلوگیری شود.
 
وی تأکید کرد: راهنماهای بالینی در 200 مورد به وسیله وزیر بهداشت در حوزه‌های مختلف ابلاغ شده و این راهنماهای بالینی موجب ارائه بهترین خدمات توسط پزشکان شده است و خطای پزشکی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
 
اخوان گفت:‌ 200 استاندارد ابلاغ شده به وسیله وزارت بهداشت سبب ارتقای کیفیت خدمات می‌شود و حتی می‌تواند مبنایی برای رسیدگی به امور پزشکان در وزارت بهداشت باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار