دفترچه های کاغذی بیمه تأمین اجتماعی در استان چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری حذف و الکترونیکی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدير درمان اداره کل تأمين اجتماعی چهارمحال و بختياری از حذف دفترچه های کاغذی و الكترونيكی شدن ارائه خدمات درمانی به بيماران، همزمان با سراسر كشور و تا پايان سالجاری در استان خبر داد.

صمد اكبری با تأكيد بر اهمیت تحقق دولت الكترونيک گفت: تسهيل، تسریع و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات درمانی، جمع آوری اطلاعات بيمار به صورت كارت هوشمند، امانتداری از سوابق بيماری و شناسايی بيماران خاص را از مزايای این طرح برشمرد.

وی، اجرای اين طرح را در بهبود برنامه ريزی برای بهبود بخش درمان موثر دانست و افزود: اين طرح هم اكنون در ٦ استان خراسان رضوی، يزد، سمنان، زنجان، كهگيلویه و بوير احمد و كرمانشاه با موفقيت در حال اجراست.

اكبری اضافه کرد: علیرغم پیش بینی زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات الکترونیک تأمین اجتماعی در استان، براساس تجربه سایر استان ها، اجرای این طرح در روزهای ابتدایی کمی با تأخیر انجام می شود که انتظار می رود هم استانی ها، متولیان را در اجرای مطلوب این طرح یاری کنند.

وی، تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری را 475 هزار نفر اعلام کرد و گفت: آمار بیمه شدگان در مقایسه با سال های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار نیست.

مدير درمان اداره کل تأمين اجتماعی چهارمحال و بختياری ادامه داد: یک هزار و 208 بیمار خاص در استان تحت پوشش این بیمه هستند که هزینه درمان بیماران پیوندی، دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی به طور کامل و هزینه درمان بیماران سرطانی، مغز و اعصاب و مبتلایان به ام اس بین 90 تا 95 درصد پرداخت می شود.

اکبری، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم بخش سلامت تأمین اجتماعی استان در سال گذشته را یک هزار و 984 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بخشی از آن، هزینه های درمان جمعیت زیر پوشش و بخشی از آن مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بوده که به صورت کامل پرداخت شده است.

وی با بیان ارائه 50 درصد خدمات بخش زنان و زایمان در استان از سوی تأمین اجتماعی گفت: هم اکنون 23 درصد از زایمان های بار اولی استان در بیمارستان تأمین اجتماعی امام علی (ع) شهرکرد به شکل زایمان طبیعی انجام می شود.

اکبری خاطر نشان کرد: امکان انجام زایمان در آب نیز از سال گذشته در این بیمارستان فراهم شد که بدون هیچ مشکلی در حال اجراست و روزانه یک تا 2 مورد از زایمان ها به این شیوه صورت می گیرد.

وی با اشاره به کمبود 10 پزشک متخصص برای تکمیل کادر درمانی تأمین اجتماعی استان افزود: رفع این مشکل نیازمند همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی است.

اکبری همچنین از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی شهرکرد خبر داد و گفت: این مرکز ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار