مدیرکل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری از اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ غلامرضا محمدی با اشاره به تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با تمدید و تسهیل قانون بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب توسط هیئت وزیران گفت: بخشنامه مربوط به اجرای این قانون به تمامی واحدهای اجرایی سازمان در چهارمحال و بختیاری ابلاغ و از تاریخ 19 دی ماه امسال اجرایی شد.

وی افزود: اجرای این قانون مربوط به خرداد تا شهریور ماه امسال است لیکن با توجه به بازخوردها و بررسی انجام شده، پیشنهاد تمدید و تسهیل این قانون به مبادی مربوطه ارائه گردید.

محمدی ادامه داد: قانون بخشودگی جرایم در رابطه با کارفرمایانی اجرا می شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نموده اند ولی به دلیل بروز بحران ها و مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه گردیده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار باز مانده اند.

وی با بیان اینکه در مرحله قبلی اجرای این قانون، خوش حسابی کارفرمایان برای بهره مندی از بخشودگی جرایم بدهی های معوقه بر اساس پرداخت منظم حق بیمه به مدت ١٦ ماه در طی ١٨ ماه قبل از بروز مشکل مشخص می شد گفت: در قانون جدید شرط پرداخت منظم حق بیمه از ١٦ ماه به ٤ ماه کاهش یافته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین در آیین نامه قبلی، بخشودگی جرایم فقط شامل کارفرمایان واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی بود، در حالی که در آیین نامه جدید، کارفرمایان مشاغل خدماتی نیز که بخش عمده کارفرمایان مرتبط با سازمان هستند می توانند از این مزایا استفاده کنند.

محمدی گفت: این قانون از تاریخ 19 دی ماه 1395 تا 19 فروردین 1396 به مدت ٣ ماه اجرا می شود و کارفرمایان می توانند برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود به شعب تأمین اجتماعی  استان مراجعه نمایند.

وی افزود: در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرایم بیمه ای کارفرما بخشوده می شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرایم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می گیرد.

محمدی ادامه داد: کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه، از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤  ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرایم مربوطه برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ، سازمان تأمین اجتماعی آسان ترین شرایط ممکن برای پرداخت حق بیمه و بخشودگی جرایم بمنظور هزینه کرد نقدینگی کارفرمایان در تولید و کارآفرینی به جای جرایم را فراهم نموده است، از تمامی کارفرمایان واجد شرایط خواست تا از این طرح ملی به نحو احسن استفاده کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار