ارائه ی اطلاعات درست و کتمان نکردن تعداد و تبعات بیماری های واگیر بویزه بیماری ایدزدر پیشگیری و کنترل بیماری مؤثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نایب رئیس کارگروه سلامت ،ایمنی و امنیت غذایی استان با اعلام این مطلب گفت:هم اکنون در کشور بیش از 30 هزار نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده اند ولی آمارهای واقعی بیش از 3 برابر این تعداد است و 70 درصد مبتلایان نیز از بیماری خود اطلاع ندارند.

دکتر شبستری افزود:35 تا 41 درصد موارد ابتلا بر اثر روابط جنسی است و تا کنون 7 هزار نفر در کشور به علت ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.

وی گفت: افراد همجنس گرا و افرادی که شریک های جنسی متعدد دارند واقعیت جامعه ی ما هستند و ما متولیان اداره ی سلامت جامعه باید با این حقایق فعالانه و واقع بینانه برخورد کنیم.

نایب رئیس کارگروه سلامت ،ایمنی و امنیت غذایی افزود:آمار ایدز در کشورهایی که پنهان کاری کرده اند به شدت بالا رفته و ما نیز باید در کشورمان به گروه های در معرض خطر از جمله نوجوانانمان آموزش و اطلاعات درستی در این زمینه ارائه کنیم.

مدیر کل بیمه ی سلامت استان نیز با ارائه ی گزارشی از عملکرد این اداره ی کل گفت:برای خدمت رسانی شایسته به افراد تحت پوشش باید مسئولان تدبیری بیندیشند تا با تأمین اعتبارات از عهده ی پرداخت هزینه های بیماران برآییم.

دکتر مجیدی افزود:اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع و سطح بندی در شهرها نیز می تواند در کنترل هزینه ها و حل شدن بخشی از مشکلات مردم مؤثر باشد.

انتهای پیام / ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار