فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دی ماه امسال 88 نفر متخلف شکار و صید در استان دستگیر و به همراه آنان، 56 قبضه اسلحه شکاری مجاز و غیر مجاز کشف و توقیف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمد خلیلی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این مدت از متخلفان 45 قبضه اسلحه شکاری مجاز و 11 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط کردند.
وی با بیان اینکه عمده تخلفات در ارتباط با جرائم شکار غیر مجاز پرنده است، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با پایش مستمر و برنامه ریزی شده در زیستگاه ها و مناطق تحت مدیریت با هر گونه تخلف در حوزه شکار و صید برخورد جدی می کنند.
وی با اشاره به رشد 40 درصدی کشف اسلحه مجاز و 20 درصدی اسلحه غیرمجاز در سال جاری در مقایسه با بازه زمانی مشابه پارسال اضافه کرد: افزایش کشفیات نشان دهنده تلاش مضاعف و سخت کوشی محیط بانان استان در برخورد با جرم های این حوزه است.
وی شکار هر نوع پرنده در سراسر استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هیچ گونه پروانه شکار پرنده در سال جاری صادر نکرده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از عموم شکارچیان استان خواست تا به علت خطر احتمال وجود بیماری آنفلوانزای پرندگان از اقدام به شکار خودداری کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.