رئیس هیأت بسکتبال استان خوزستان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که وزارت ورزش و جوانان برای استان‌های کشور در نظر گرفته، یک جشنواره همگانی برای هر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،شهرام پرنیاک، رئیس هیأت بسکتبال استان خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره استعدادیابی رشته بسکتبال در استان خوزستان، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی که وزارت ورزش و جوانان برای استان‌های کشور در نظر گرفته، یک جشنواره همگانی برای هر استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره به سابقه رشته‌های ورزشی هر استان بستگی دارد که شاخص کسب مدال و رتبه، همچنین جامعه آماری در هر رشته بر چه اساس است، سپس رشته‌های در نظر گرفته شده برای هر استان معرفی می‌شود.

رئیس هیئت بسکتبال استان خوزستان تصریح کرد: برای استان خوزستان نیز رشته‌های کشتی، بسکتبال، گلف، کاراته و بولینگ و بیلیارد در نظر گرفته شده که این جشنواره فردا افتتاح خواهد شد.

پرنیاک عنوان داشت: این مراسم فردا رأس ساعت 14 در سالن 22 بهمن اهواز برگزار می‌شود و این جشنواره رسماً افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص رشته بسکتبال نیز ما سال گذشته یک تفاهم‌نامه‌ای را با اداره کل آموزش و پروش استان به امضا رسانده‌ایم و در مورد راه‌اندازی کانون‌های تخصصی بسکتبال به بحث و بررسی پرداختیم.

رئیس هیئت بسکتبال استان خوزستان با اشاره به طی این فرآیند در سال جاری، یادآور شد: امسال نیز ضمن ادامه این حرکت که در راستای این تفاهم‌نامه با آموز شو پرورش بوده است،  ادامه داده‌ایم و تاکنون آماری بالغ بر 400 دانش‌آموز مستعد را برای بسکتبال شناسایی کرده‌ایم.

پرنیاک با اشاره به حضور این 400 بازیکن مستعد در مراسم افتتاحیه این جشنواره، خاطرنشان کرد:  این تعداد بازیکن در این جشنواره شرکت خواهند کرد و پس از آن‌که کار شناسایی آنها انجام گرفت، روز چهارشنبه برای دختران 9 تا 13 سال و روز پنجشنبه نیز برای پسران این رده سنی، جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان داشت: شاخص‌هایی همچون هوش، سرعت و آمادگی جسمانی را به‌عنوان محوریت شناسایی استعدادها قرار داده‌ایم و پس از اندازه‌گیری معیارها، یک بایگانی برای آنها ایجاد کرده که اطلاعات آنها در آن ثبت خواهد شد و سپس به سازماندهی آنها اهتمام خواهیم ورزید، شمن اینکه طی یک فرآیند منظم تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

رئیس هیئت بسکتبال استان خوزستان در پایان گفت: به‌واسطه بُعد مسافت بین شهرهای استان خوزستان، تصمیم گرفته شد این جشنواره فعلاً مختص اهواز برگزار شود و پس از شناخت نقاط ضعف و قدرت، در یک حوزه گسترده برای تمام شهرهای خوزستان در سال جاری برنامه‌ریزی شده و با یک مراسم افتتاحیه مناسب در تمام شهرهای استان برگزار شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.