ارومیه؛

43200 نفر ساعت کار انجام گرفته توسط مرکز طب کار شهرستان مهاباد

از 5 سال گذشته تاکنون 43200 نفر ساعت کار توسط مرکز طب کار شهرستان مهاباد انجام گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان مهاباد گفت:مرکز طب کار شهرستان مهاباد در سال 1390 فعالیت خود را در مرکز سلامت جامعه بداق سلطان آغاز نمود و این مرکز دارای پزشک دوره دیده طب کار و کاردان بهداشت حرفه ای بود

وی افزود: طب کار شاخه ای از رشته طب بوده که به پیشگیری و درمان بیماریهای شغلی و ناشی از کار در بین شاغلین و به ویژه کارگران می پردازد.

وی اظهار داشت:در طول این مدت تعداد 6580 نفر شاغلین دوره ای و بدو استخدام معاینه و 6580 عدد کارت سلامت شغلی برای شاغلین صادر شده و در کل 43200 نفرساعت در طول این مدت کار انجام شده است.

دکتر علیزاده آذر گفت:از 5 سال گذشته تاکنون آمار تعداد معاینات شغلی به طور متوسط 30 درصد افزایش یافته است و هم اکنون این مرکز در ساعات اداری در طبقه دوم مرکز سلامت شهری جامعه فارابی واقع در خیابان تپه قاضی این شهرستان پذیرای مراجعه کنندگان عزیز می باشد.

وی افزود:شاغلین کارگاه های صنفی و معادن کمتر از 50 نفر و شاغلین بخش کشاورزی تنها بخشی از مراجعین به این مرکز می باشند که هنگام مراجعه فرم مربوط به معاینات توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای تکمیل شده و به پزشک مرکز ارجاع داده می شوند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: در فرآیند معاینه بالینی توسط پزشک متقاضیان جهت اخذ کارت سلامت شغلی به آزمایشگاه مرکز بهداشت جهت انجام آزمایش های مربوطه با تعرفه دولتی ارجاع داده می شوند و در مراحل بعدی معاینات اسپیرومتری،ادیومتری و بینایی سنجی برای شاغلین انجام گرفته و پس از تایید نهایی پزشک مربوطه کارت سلامت شاغلین صادر می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.