ارومیه؛

هزینه 35 میلیارد ریال برای پروژه های حوزه بهداشت مهاباد

از زمان آغاز اجرای طرح تحول سلامت 35 میلیارد ریال اعتبار صرف پروژه های مرکز بهداشت مهاباد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت : از زمان آغاز اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان مهاباد 1760 متر مربع به فضای فیزیکی مرکز بهداشت اضافه شده و حدود 5000 متر مربع نیز بازسازی و نوسازی شده است.

وی خاطرنشان ساخت:در حوزه بهداشت تعمیرات اساسی و کلی و بازسازی و بهبود استاندارد 6 باب خانه بهداشت روستا های برده رشان،حاجی خوش،سرتان،گاگش سفلی،میرسه،گوگ تپه در زمینی به مساحت میانگین 90 متر مربع و به ارزش حدود 5 میلیارد ریال و احداث 6 باب خانه بهداشت که هرکدام در زمینی به مساحت 90 متربع و اعتبار حدود 5 میلیارد ریال انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: بهسازی و نوسازی فضای فیزیکی مراکز سلامت روستایی کانی سیب ، کوشکدره ، کاولان ، قمطره ،گوگ تپه ، و مرکز سلامت شهری بداق سلطان هر کدام دارای مساحت متوسط 500 متر مربع و به ارزش 500 میلیون ریال و در کل به ارزش 3 میلیارد ریال اعتبار برای این مراکز هزینه شده است.

دکتر مرزنگ گفت: احداث مرکز سلامت شهری و روستایی خلیفان در دو طبقه در زمینی با مساحت زیر بنای 600 متر مربع و صرف اعتبار حدود 8 میلیارد ریال به اتمام رسیده و در دهه فجر سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بازسازی و استاندارد سازی مرکز آموزش بهورزی در زمینی به مساحت زیر بنای 450 متر مربع و در دو طبقه به ارزش 650 میلیون ریال،اخذ مجوز راه اندازی مرکز سلامت شهری و روستایی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به نام مرکز سلامت صبا و نیز اخذ مجوز مرکز سلامت شهری و روستایی فرهنگیان در زمینی به مساحت 980 متربع و اعتبار 13 میلیارد ریال که در مراحل اولیه احداث خود می باشد.

وی اظهار داشت: از جمله اقدامات انجام گرفته دیگر می توان به اخذ مجوز ساخت دو خانه بهداشت در قره بلاغ و کله کاوی احداث دو مرکز جامعه به نام فرهنگیان و محسن شافعی و 4 پایگاه سلامت در سطح شهرستان جهت خارج شدن از وضعیت استیجاری این مراکز اشاره کرد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.