مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال به صورت ضمنی از بازگشت ملی پوشان خط خورده توسط بائرمن، به تیم ملی خبر داد.

خط خورده های بائرمن  به تیم ملی بسکتبال بر می گردندبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان:درک بائرمن سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال به طور ناگهانی از هدایت آسمان خراش ها انصراف داد و به زادگاه خود آلمان بازگشت.جدایی بائرمن از تیم ملی بسکتبال شوکی بر پیکره اعضای فدراسیون وارد کرد و برنامه های 4 ساله تیم ملی مختل شد.

بر این اساس وکلای حقوقی فدراسیون بسکتبال دست به کار شدند و شکایتی علیه جدا شدن بائرمن از تیم ملی بسکتبال به فیبا ارسال کردند تا حق و حقوق ضایع شده به تیم ملی پس بگیرند.

طبق بند 10 قرارداد فدراسیون بسکتبال، بائرمن در صورت فسخ یک جانبه سرمربی سابق باید مبلغی را به عنوان خسارت بپردازد و دادگاه حل اختلاف فدراسیون بسکتبال جهانی (BAT) قرار است شکایت فدراسیون نشین ها را بررسی کند و رای نهایی خود را در این خصوص صادر کرده به اطلاع مسئولان بسکتبال ایران برساند.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در این باره گفت:بائرمن با هدف جوانگرایی هدایت تیم ملی بسکتبال را برعهده گرفت و با خط زدن مهره های مهم تیم ملی نه تنها در جوانگرایی موفق نبود بلکه آسیب زیادی بر ملی پوشان با تجربه همانند حامد آفاق و صمد نیکخواه و چند بازیکن دیگر وارد کرد.

وی در ادامه عنوان کرد:برنامه 4 ساله تیم ملی هم با جدایی بائرمن دچار مشکلاتی شد و وی با این اقدامش خسارات زیادی برای فدراسیون بسکتبال وارد کرد چراکه مهره های تاثیرگذار در حال حاضر برای رقابت های غرب آسیا در تیم حضور ندارند و آنها از لحاظ روحی تضعیف شدند.

مشحون که هنوز از رفتن ناگهانی بائرمن در شوک به سر می برد گفت:کلاس های آموزش تیم های پایه همچون مینی بسکتبال،نوجوانان و جوانان زیر نظر بائرمن برگزار می شد که برنامه این کلاس ها به علت تصمیم غیر منتظره بائرمن بهم ریخت.

رئیس فدراسیون درباره وضعیت شکایت از بائرمن عنوان کرد:وکلای حقوقی فدراسیون پس از ترک بائرمن از کشورمان دست به کار شدند و مدارک و اسناد را به دادگاه حل اختلاف فدراسیون بسکتبال ارائه کردند و به زودی حکم نهایی در این خصوص صادر می شود.

مشحون درباره ناراحتی حامد آفاق و مهدی کامرانی از وضعیت پیش آمده گفت: مهدی کامرانی و حامد آفاق به علت برنامه جوانگرایی وقتی از لیست خط زده شدند و به من گفتند « ما هر زمان که فدراسیون بخواهد در خدمت تیم ملی هستیم و هیچ گاه از این مسئولیت شانه خالی نمی کنیم» که البته این موضوع در صورت تائید و نیاز سرمربی تیم ملی بسکتبال به طور حتم اتفاق می افتد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان خاطرنشان کرد:در حال حاضر هدایت تیم ملی بر عهده مهران حاتمی است، به نظرم یک سرمربی باید استقلال داشته باشد و فدراسیون هم تمام امکانات را فراهم و تیم ملی را حمایت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار