اصفهان؛

استاد کاشانی پرتالیف ترین پژوهشگرایرانی جهان شد

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه كاشان از انتخاب و معرفی دكتر مسعود صلواتي نياسر عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و فناوري نانو دانشگاه كاشان به عنوان پرتاليف ترين پژوهشگر ايراني سال 2016 در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منعم زاده در گفتگو با خبرنگاران گفت:846 طرح دانشگاه كاشان همچنین بر اساس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام، رتبه چهارم حمایت از طرح های پژوهشی را در بین دانشگاه های جامع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کرده است.
  معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه كاشان بر اساس نقل قول دکتر جعفر مهرداد بنيانگذار پايگاه استنادي علوم جهان اسلام تصریح کرد:37 هزار و 957 مدرک آمار تولیدات علمی کشور در سال ۲۰۱۵ بود و باتوجه به اینکه اکنون نمی توان به طور قطعی درباره رقم تولیدات علمی سال ۲۰۱۶ اظهار نظر کرد بنابراین در سال ۲۰۱۵ ایران در بین ۲۰ کشور اول قرار دارد که تولیدات علمی این کشورها چشمگیر و قابل توجه است.
منعم زاده، بر اساس این اعلام افزود:پژوهشگران ایران در تولید ۴۵ هزار و ۳۹۵ مدرک علمی ثبت شده در اسکوپوس در سال ۲۰۱۶ میلادی  با کشورهای آمریکا، کانادا، مالزی و انگلستان بیشترین همکاری علمی را داشته و این کشورها به ترتیب در تولید ۲ هزار و ۳۸۴، هزار و ۱۹، ۹۲۸ و ۹۰۴  مدرک علمی با ایرانیان همکاری کرده اند.
به گفته وی،دانشگاه آزاد نیز در اين پايگاه با توليد 4951 مدرك علمي در راس دانشگاه ها و مراكز توليد كننده علم كشور قرار دارد وپس از آن دانشگاه هاي تهران 3761، علوم پزشكي تهران 3669، اميركبير 2046، و تربيت مدرس 2025 مدرك توليد كرده اند که رتبه هاي دوم تا پنجم را کسب کردند.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.