رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از کمبود 300 تخت در بیمارستان های این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی هاشم زاده، با اشاره به وجود یک هزار و 400 تخت بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به جمعیت استان و نرم کشوری، 300 تخت دیگر باید به این تعداد اضافه شود. 

وی افزود: وضعیت نرم کشوری به ازای هر یک هزار نفر یک و 7 دهم تخت بیمارستان است که این میزان در چهارمحال و بختیاری یک و 4 دهم می باشد.

هاشم زاده اضافه کرد: فاز 2 بیمارستان آیت‌الله کاشانی (ره) شهرکرد با 7 هزار متر مربع زیر بنا، طرح توسعه بخش اورژانس بیمارستان شهدای لردگان با 80 درصد پیشرفت عملیاتی و بیمارستان ولی عصر (عج) بروجن با 92 درصد پیشرفت، تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. 

وی ادامه داد: با راه‌اندازی و تجهیز این پروژه‌ها، حدود 300 تخت به بیمارستان‌های استان افزوده و کمبودها جبران خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 7 بیمارستان در استان افزود: طی 3 سال گذشته 2 بیمارستان 32 تخته در چلگرد و مال خلیفه و اورژانس و کلینیک جدید روانشناسی در بیمارستان سینای جونقان راه‌اندازی گردید.

هاشم زاده با بیان اینکه ساخت بیمارستان الحاقی هاجر (س) شهرکرد با حمایت خیرین و استانداری چهارمحال و بختیاری ار سال گذشته آغاز شد و تا 3 سال آینده به بهره برداری می رسد اضافه کرد: با راه اندازی این بیمارستان 250 تخت جدید به ظرفیت مراکز درمانی استان اضافه می شود.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار