رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 123 طرح تولیدی در استان از ابتدای سال تاکنون به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ جعفرصادق اسکندری افزود: علاوه بر آن 270 طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصدی در مراحل پایانی احداث قرار دارند و بهره برداری از آنها در سال آینده انجام می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 2 هزار و 400 واحد تولیدی با ظرفیت های مختلف در آذربایجان غربی در حال فعالیت است و یک هزار و 400 طرح صنعتی نیز در این استان در حال احداث از پیشرفت فیزیکی 20 تا 80 درصدی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در این واحدها 55 هزار نفر مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: اگر طرح های صنعتی در حال احداث نیز در استان به بهره برداری برسند، 33 هزار نفر به جمعیت شاغلان این بخش اضافه می شود.
وی در خصوص عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در آذربایجان غربی گفت: با عملکرد خوب این کارگروه تاکنون 2 هزار و 930 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای راکد پرداخت و حدود 400 واحد به مدار تولید بازگشته است.
آذربایجان غربی یکی از استان های درگیر با معضل رکود واحدهای تولیدی در کشور بود که با تلاش مستمر و بی وقفه مسئولان استانی به ویژه استاندار آذربایجان غربی، مشکل این واحدها در مسیر حل قرار دارد.
این استان پیشتر حدود 900 واحد تولیدی راکد داشت که بیش از 400 مورد به مدار تولید برگشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.