کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

تشدید فعالیت سامانه بارشی در غالب نقاط استان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشاندهنده تشدید فعالیت سامانه بارشی در غالب نقاط استان خصوصاً نیمه جنوبی طی امروز و امشب می باشد.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت آسمان استان ابری، در برخی نقاط رگبار باران گاهی وزش تند باد و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

مساعدی همچنین اظهار داشت: با خروج تدریجی این سامانه از اواخر وقت امروز ، ضمن افزایش سرعت جریانات شمالی، خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر این اساس، آسمان ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و احتمال تند باد لحظه ای و در برخی نقاط پدیده مه و از اواخر وقت افزایش سرعت باد و کاهش ناپایداری جوی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: جهت باد نیز متغیر غالبا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت 10 تا 32 کیلومتر در ساعت گاهی تا 44 کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت شمال غربی با سرعت 16 تا 38 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی گفت: همچنین ارتفاع موج، 30 تا 90 سانتی متر و در هنگام وزش باد لحظه ای تا 150 سانتیمتر و از فردا 90 تا 180 سانتیمتر است.

وی اضافه کرد: فردا زمان جزر اول دریا ساعت 00:34 دقیقه بامداد، مد اول ساعت 05:01، جزر دوم ساعت 09:09 دقیقه و مد دوم در ساعت 16:56 خواهد بود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.