رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سرانه جنگل در استان ۳۷ هزارم هکتار است که نسبت به سایرکشورها بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده عصر پنجشنبه در اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی با تاکید بر فرهنگ سازی برای درست استفاده کردن از ثروتهای خدادادی اظهارکرد: وظیفه اصلی ما در قبال منابع طبیعی حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری بهینه از عرصه‌های منابع طبیعی است.

رئیس ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی آذربایجان غربی عنوان کرد: شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان " همیار طبیعت باشیم " نامگذاری شده است که باید همه تلاش و برنامه‌ها برای تحقق این شعار برنامه ریزی شود.

کریم زاده افزود: این طبیعت متعلق به نسلهای آینده نیز هست بنابراین فرزندان این مرز و بوم حق داشتن طبیعتی سالم و هوای پاک را دارند. این عرصه‌ها و طبیعت یک ثروت ملی محسوب شده و همه در آن سهیم هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: از سه میلیون هکتار اراضی استان حدود ۲.۷ میلیون هکتار به مراتع و منابع طبیعی و بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تأمین بخش عمده‌ای از امنیت غذایی جامعه وابسته به عرصه‌های منابع طبیعی است، مشارکت فعال و همه جانبه همه دستگاهها و نهادهای مردمی در راستای افزایش میزان سرانه و حفاظت و صیانت ازاین منابع خداوندی لازم و ضروری است.

مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهارداشت: لازمه توسعه فرهنگ منابع طبیعی مشارکت حداکثری آحاد مردم است که مراسم هفته منابع طبیعی تنها بخشی از این همدلی و همراهی است که ما باید آن را به گونه‌ای سمت و سو دهیم که همه مردم در آن حضور یابند و در طول سال، سنت حسنه پیامبر گرامی و ائمه اطهار که همان درختکاری است، ادامه یابد.

رحمان وهاب زاده افزود: امروز حفاظت و احیاء عرصه‌های ملی فراتر از وظایف اداری و تعریف شده است و نجات مشکلات زیست محیطی یک تکلیف انسانی و ملی است که همه ما باید با همراهی همدیگر تلاش کنیم وضعیت کنونی طبیعت اطرافمان را بهبود دهیم و حداقل در حالت تثبیت شده قرار دهیم.

وی ادامه داد: دست یاری و کمک به سوی همه آحاد جامعه دراز می‌کنیم و امیدواریم با شعار امسال هفته منابع طبیعی که " همیار طبیعت باشیم" هست؛ واقعاً" بعنوان همیار طبیعت عمل نماییم و با کاشت یک نهال؛ ایرانی سرسبز و عاری از هر گونه مشکلات زیست محیطی داشته باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.