آذربایجان غربی بادارا بودن تعداد 114صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی مقام دوم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی در امور بانوان و مسئول صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان با بیان این مطلب گفت: 3300 نفردرسطح 8 شهرستان استان ،در این صندوقها عضو هستند.

بیتا احمدیان تصریح کرد: در سال 95 نیز براساس تفاهم نامه منعقد شده با صندوق کارافرینی امید تعداد 40 صندوق اعتبارات خرد درسطح 40 روستا در شهرستانهای ارومیه، سلماس، خوی، مهاباد، میاندواب، بوکان، نقده وپیرانشهر ایجاد و ارکان واعضای آنها در زمینه های مختلف عمومی وتخصصی آموزشهای لازم را فرا گرفته اند.

وی با اعلام اینکه زنان روستایی به عنوان پرتلاش‌ترین قشر جامعه انسانی، نقش اساسی در تأمین رفاه، امنیت و توسعه اقتصادی خانواده و روستا را ایفامی‌کنند. ادامه داد: گسترش خدمات مالی و تقویت بنیه اقتصادی زنان روستایی به منظور فراهم ساختن زمینه‌های مشارکت هرچه بیشتر و افزایش بهره‌وری آنان در مدیریت، تصمیم‌گیری و اجرا در سطح خانواده و جامعه روستایی از اهداف صندوقهای اعتبارات خرد زنان روستایی است که این امر، دسترسی این قشر را به سایر نهادها و عوامل تولید بیشتر می‌کند و موجب تقویت تشکل های زنان می‌شود.

وی توسعه فعاليت هاي اقتصادي، افزايش درآمد وبهبود معيشت خانوار ، توانمند شدن خانوارهاي روستايي براي ايفاي نقش موثرتر در توسعه كشاورزي وروستايي ، فراهم شدن بيش از50 درصد سرمايه صندوق ها از محل پس انداز محلي ،توانمندي زنان در مديريت و خودگرداني صندوق ها را از نتایج ودستاوردهای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی عنوان کرد.

لازم به ذکر است که در استان آذربایجان غربی برای اولین بار صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سال 1381 تشکیل شد و این صندوق ها در زمینه های مختلف کشاورزی ودامپروری وصنایع تبدیلی در سطح مشاغل خانگی به اعضا خود تسهیلات اعتباری پرداخت می کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.