200 میلیارد تومان اعتبار برای جلوگیری از ریزگردها و شن های روان سال آینده برای استان های هرمزگان و خوزستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،عبدالغفار شجاع مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز در اجلاس روسای مجامع مشورتی توسعه استان های کشور در بندرعباس گفت : این میزان اعتبار برای مالچ پاشی و نهال کاری با هدف کاهش ریزگردها در این دو استان در نظر گرفته شده است.
وی افزود : در برنامه ششم توسعه تاکید شده است 30 درصد آب آشامیدنی مورد نیاز هرمزگان از شیرین سازی آب خلیج فارس تامین شود.
دبیر مجمع مشورتی توسعه ی استان های کشور گفت : اعتبار مورد نیاز هر استان هم با توجه به نیاز و ظرفیت سال آینده مشخص می شود.
عبدالغفار شجاع افزود : رونق بیشتر طرح پرورش ماهی در قفس در هرمزگان با هدف افزایش اشتغال در دستور کار است.
وی گفت : هرمزگان با دارابودن 14 جزیره برای افزایش طرح پرورش ماهی در قفس فرصتی مناسب است.
جاسم جادری استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت : ساخت دو طرح بزرگ نیروگاه هزار و 400 مگاواتی در شهرستان سیریک با سرمایه گذاری کشور روسیه و شهرک صنعتی مشترک ایران و چین دهه فجر امسال در شرق استان آغاز می شود.
وی افزود : هرمزگان در بین استانهای کشور رتبه نخست ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف را کسب کرده است.
جادری گفت :در بخش صادرات غیرنفتی و واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی نیز استان رتبه خوبی دارد.
استاندار هرمزگان افزود : امسال در شاخص بهره وری با جایگزینی مازوت به جای گاز در نیروگاه برق بندرعباس چهار میلیارد تومان صرفه جویی شد.
جاسم جادری گفت : هرمزگان با دارابودن ظرفیتهای اقتصادی ، 14 جزیره و 900 کیلومتر ساحل فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.
وی افزود : بخش کشاورزی و شیلات ظرفیتی مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که باید در ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی تلاش بیشتری شود.
استاندار هرمزگان گفت : 15 درصد فولاد کشور در هرمزگان تولید می شود .
صالح دریانورد رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم گفت : این مجمع باید در بخش آسیب شناسی توسعه استان ها تلاش بیشتری کند و از امکانات فکری و مادی در این زمینه بیشتر بهره بگیرد.
حجت الاسلام ذوالقدر نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان خدمات بسیاری برای انقلاب و مردم انجام دادند و در استان هم در آبادانی و توسعه مناطق محروم تلاش بسیاری کردند.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.