معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ابزاری برای تحقق عدالت اجتماعی است.

آموزش و پرورش ابزاری برای تحقق عدالت اجتماعیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اسفندیار چهاربند در همایش سالیانه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی مشهد افزود: دولت تلاش می کند عدالت آموزشی را از طریق توزیع متناسب و متوازن بین شهرها و استان های برخوردار و مناطق محروم بویژه روستایی، عشایری و مرزی ایجاد کند.
وی گفت: سرانه بیش از 90 هزار نفر از 13 میلیون دانش آموز کشور که در مناطق محروم تحصیل می کنند، معادل سرانه دانش آموزان در مدارس غیر دولتی درجه یک تهران است.
معاون وزیر افزود: دولت عدالت آموزشی را در سکوت در کشور پیاده می کند و در حال حاضر سرانه هزینه بهداشتی هر شهروند، 30 درصد هزینه سرانه دانش آموزی است.
قائم مقام وزیر کشور نیز در این همایش گفت: حوزه تعلیم و تربیت فقط مربوط به یک بخش، دستگاه و وزارتخانه نیست بلکه یک کل است که اگر به آن توجه شود به همه کشور رسیدگی کرده ایم و بر این مبنا باید فرمانداران، همه توان و ظرفیت شهرستان و مردم را برای کمک به این امر بسیج کنند.
محمد حسین مقیمی افزود: درسال ها ی گذشته به مسائل تربیتی، مقطعی فکر شده و کمتر به نقش دراز مدت آن که پایه محوری تربیت معماران آینده کشور و نیروی انسانی متعهد و کارآمد است، توجه شده است.
خراسان رضوی، 41 شورای آموزش و پرورش دارد. شوراهای آموزش و پرورش استان 540 عضو اصلی و 600عضو مدعو دارد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.