2 ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار و مدرن با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان در مراسم بهره برداری از ایستگاه پمپاژ کشت و صنعت لرستان با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور ،گفت: ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار کشت و صنعت لرستان با ظرفیت سه هزار مترمکعب شامل ایستگاه پمپاژ چغاهروشی با ظرفیت یکهزار و 800 مترمکعب و ایستگاه عسگرآباد با ظرفیت یکهزار و 200 مترمکعب 500 هکتار از زمین های کشت و صنعت خرم آباد را تحت پوشش قرار می دهد.

عبدالرضا بازدار اعتبار هزینه شده برای احداث این ایستگاه را 80 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با افتتاح این طرح 150 خانوار لرستانی از مزایای آن بهره مند می شوند.

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به مزیت صرف جویی در انرژی با احداث این ایستگاه، گفت: لرستان 780 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان فقط 185 هزار هکتار آبی و مابقی دیم می باشند.

وی کمبود آب را تنها تهدید بخش کشاورزی لرستان خواند و افزود: تغییرات اقلیمی چند سال اخیر ممکن است ما را با مشکل جدی مواجه کند.

بازدار اظهار کرد: امسال نیز با این مشکل مواجه شدیم چراکه بارندگی ما 2 ماه زودتر آغاز شد و اگر همین الان هم بارندگی ها مانند سال گذشته آغاز شود باز فایده ای ندارد.

وی افزود: دولت، استان لرستان را در برنامه های مهم خود قرار دهد چراکه ظرفیت های فراوانی در بخش کشاورزی استان لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به مدیریت های اعمال شده در بخش کشاورزی لرستان افزود: تلاش بر این است تا محصولات آبدوست در بخش گلخانه ای گنجانده شوند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار