دبیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم و عکس تهران شهر تازه گفت: کارگاه آموزشی عکاسی و فیلم سازی مستند محیط زیست شهری برای ناشنوایان برگزار می شود.

برگزاری کارگاه آموزشی فیلم و عکس شهر تازه برای ناشنوایانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید خانی دبیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم و عکس تهران شهرتازه در کارگاه آموزشی عکاسی و فیلم سازی مستند در محیط زیست که همزمان با روز هوای پاک در کانون ناشنوایان ایران برگزار شد؛ اظهار داشت: به دلیل اهمیت محیط زیست شهری و حفاظت از آن، برای اولین بار این کارگاه به صورت رایگان برای هنرجویان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در بخش دوم این کارگاه مبانی و تکنیک های عکاسی و فیلم سازی مستند با تلفن همراه به هنرجویان آموزش داده می شود، افزود: در پایان این دوره آموزشی از هنرجویان عضو کانون ناشنوایان ایران درخواست می شود که در طول هفته هوای پاک از محیط زیست شهری تهران با موضوع هایی مانند تنوع زیستی، آب سالم، انرژی پاک، زمین و هوای پاک تحت عنوان تهران شهرتازه عکس و فیلم تولید کنند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم و عکس تهران شهرتازه تصریح کرد: آثار تولیدی هنرجویان در بخشی اختصاصی ناشنوایان و بخش های اصلی نخستین جشنواره فیلم و عکس تهران شهرتازه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و آثار تولید شده برتر انتخاب و از هنرجویان برگزیده با اهدای جایزه تجلیل خواهد شد.

خانی با بیان اینکه کانون ناشنوایان ایران که عضو فدراسیون جهانی (WFD) است، در سال ۳۹ تأسیس شده و در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۲۰۰ عضو دارد، یادآور شد: این کانون علاوه بر خدمات مشاوره ای و آموزشی در چارچوب فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در زمینه سرود، نمایش و تورهای فرهنگی- تفریحی برای ناشنوایان فعالیت می کند که بیشتر این برنامه ها رایگان است.

وی تاکید کرد: نخستین جشنواره فیلم و عکس تهران شهرتازه با هدف فرهنگ‌ سازی در حوزه محیط زیست شهری و تأکید بر ایفای نقش مسئولانه شهروندان، هنرمندان در قبال محیط زیست کلانشهر تهران و مشارکت سازمان های مردم نهاد زمستان سال جاری در تهران برگزار می شود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم و عکس تهران شهرتازه گفت: جلب مشارکت مردم و هنرمندان و توجه ویژه به مسائل محیط زیستی شهر تهران از اهداف اصلی جشنواره فیلم و عکس تهران شهرتازه است.

وی ادامه داد: تلاش خواهد شد تا تنوع زیستی، آب سالم و انرژی پاک، زمین و هوای پاک تهران، از زاویه دوربین های عکاسی و فیلمبرداری و نگاه شهروندان تهرانی به تصویر کشیده شود.

گفتنی است؛ این کارگاه با حضور ۳۰ نفر از ناشنوایان علاقه مند به هنر عکاسی و فیلم سازی عضو کانون ناشنوایان ایران برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار