وی افرود: با وجود بیش از 5 میلیون گردشگر خارجی طی سال 95، تخمین زده میشود تنها 10 درصد از این طیف گردشگر سلامت هستند، این در حالی است که در سال 93 حدود 350 هزار گردشگر سلامت به ایران سفر کردند.
کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی تصریح کرد: نبود برنامهریزی و برنامهپذیری، تلقی گردشگران مبنی بر نا امن بودن ایران، فقدان بستههای کامل گردشگری سلامت و ارائه خدمات در خصوص گردشگری سلامت از مهمترین چالشهای این نوع گردشگری در ایران است.
وی تأکید کرد: آژانسهای مسافربری زمانی که بیمار دارند به تمامی بیمارستانها تماس گرفته تا متوجه شوند کدام بیمارستان هزینههای پایینتری نسبت به دیگر بیمارستانها دریافت میکنند، آژانسهای گردشگری باید به صورت سیستماتیک گردشگر سلامت را دنبال کنند.
امیرخانی در پایان اضافه کرد:
بارگزاری اطلاعات بیماران خارجی در سایت بیمارستانها، یکی دیگر از مشکلات
است چراکه نمیتوان اطلاعات بیمار را پیش از ورود به ایران داشت.
انتهای پیام/م