مشاور وزیر بهداشت درزنجان گفت: در حال حاضر 10 میلیون جمعیت حاشیه‌نشین در کشور داریمکه باید به سلامت و بهداشت آنها رسیدگی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سجاد رضوی در رونمایی از برنامه ملی طرح تحول سلامت در حوزه‌ی بهداشت افزود : با مهاجرت روستاییان به شهر و به دلیل عدم تحمل فشارهای اقتصادی توسط مهاجرین شاهد افزایش جمعیت حاشیه‌نشین شدیم که طی دو سال گذشته توجه ویژه‌ای از سوی دولت به این جامعه شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ادامه داد: عدالت درمانی باید در حاشیه شهرها رعایت شود و در همین راستا مراکز بهداشتی درمانی در حاشیه شهرها ایجادشده است. تا طبق الگوی سازمان بهداشت و درمان مسائل بهداشت آن‌ها برطرف شود.

رضوی با اشاره به اینکه امروز همزمان در حاشیه شهرهای ۱۷ استان کشور ۲ هزار ۸۵۷ مرکز و پایگاه سلامت جامعه افتتاح می شود گفت: سلامت نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و در این میان دولت با اجرای طرح تحول سلامت بر ارتقای سلامت مردم تأکید دارد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اظهار کرد: استان زنجان در حوزه سلامت نسبت به استان‌های دیگر عملکرد خوبی دارد و بر اساس بررسی‌هایی که انجام‌شده مراجعات مردم به مراکز درمانی تهران کاهش‌یافته و این نشان می‌دهد که سطح ارائه خدمات در دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزایش‌یافته است.

وی افزود: با برداشته شدن تحریم‌ها توفیقات خوبی را در حوزه درمان خواهیم داشت و زنجان هم در گردشگری سلامت می‌تواند جایگاه خوبی را داشته باشد و از این فرصت‌ها می‌تواند به خوبی استفاده کند.

مشاور وزیر بهداشت بابیان اینکه قبل از انقلاب پزشکان هندی در مراکز درمانی فعالیت داشتند، افزود: امروز ما نیازی به پزشکان خارجی نداریم و خود استقلال درمانی داریم و پذیرای بیماران از کشورهای منطقه‌ی است.

رضوی افزود: امروز مرگ‌ومیر مادران کاهش‌یافته است و نیازی به پزشکان خارجی نداریم و این خود بزرگ‌ترین توفیق نظام جمهوری اسلامی ایران است که استقلال درمانی داردو کاهش مرگ‌ومیر مادران خود مهم‌ترین شاخص است.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: ازلحاظ کمیت و کیفیت نیاز به بحث نیست ولی مورد رضایت هم نیست ولی باید در شاخص‌ها نمونه باشیم.

رضوی افزود: می‌بایست در حوزه سلامت صبر و مانیتور کردن را در اولویت قرارداد و هیچ گونه عجله‌ای نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در یک محیط سرشار از محبت فعالیت کرد و خانواده‌ها شاداب باشند خاطرنشان کرد: با حوصله‌ای که مردم در این حوزه به خرج می‌دهند شاهد کاهش هزینه‌ها و افزایش امید به زندگی هستیم.

رضوی افزود: ۳۰ درصد مردم ما با مشکلات روحی مواجه هستند که برای رفع این موضوع نیاز به روان‌شناس است و پایگاه‌های سلامت این خدمات را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.