سهم شهرستان بجنورد تاکنون از هوای پاک 78 روز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، اصغر مطهری مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شهرستان بجنورد تنها یک دستگاه سنجش آلودگی هوا دارد گفت:برای سنجش دقیق وضعیت آلودگی استان حداقل باید یک ایستگاه سنجش دیگر نیز در مرکز استان داشته باشیم .

اصغر مطهری افزود: ایستگاه سنجش آلودگی که هم اکنون در بلوار دولت شهرستان بجنورد نصب شده است 78 روز پاک ،189 روز سالم ،8 روز ناسالم برای گروه های حساس و 1 روز ناسالم برای همه گروه های سنی را از ابتدای سال تا آذر ماه نشان داده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه بقیه شهرستان های استان فاقد مرکز سنجش آلودگی هوا هستند و در استان نیاز به احداث حداقل 5 ایستگاه هستیم که احداث هر ایستگاه یک میلیارد تومان هزینه لازم دارد.

مطهری با اشاره به عوامل ایجاد کننده گردو غبار در استان، به ایجاد واحدهای صنعتی و واحدهای سنگ شکن در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت:هم اکنون 8 واحد سنگ شکن در حاشیه شهرستان بجنورد،4 واحد در فاروج و شیروان،8 واحددر اسفراین ،3 واحد در گرمه و جاجرم وجود دارد .

مطهری تاکید کرد: با واحد هایی صنعتی که فاقد سیستم کنترل آلاینده باشند برخورد حقوقی می شود و هم اکنون نیز حکم تعطیلی یک واحد صنعتی در شهرستان بجنورد صادر شده است.

مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه سالانه 7 میلیون و 300 هزار مکعب فاضلاب در سال در دو شهر بجنورد و اسفراین تولید می شود گفت: 60 درصد شهرستان بجنورد دارای شبکه فاضلاب شهری هستند و برای تخلیه فاضلاب 40 درصد باقیمانده نیز منطقه قارلق در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.