از ابتدای سال جاری 4 میلیون و 500 تن مواد معدنی در استان چهارمحال و بختیاری استخراج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از استخراج 4 میلیون و 500 تن مواد معدنی از ابتدای امسال از معادن این استان خبر داد.

سید نعیم امامی با اشاره به فعالیت 186 معدن در چهارمحال و بختیاری افزود: این معادن با سرمایه گذاری یک هزار و 900 میلیارد ریال، زمینه اشتغال یک هزار و 850 نفر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 7 پروانه جدید بهره برداری و استخراج معدن در استان صادر شد که با بهره برداری از این معادن، برای 120 نفر شغل ایجاد می شود.

امامی اضافه کرد: طی این مدت در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، 8 معدن راکد در استان مجدداً راه اندازی شد و پیگیری برای فعال نمودن 2 معدن دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به راه اندازی 2 مجتمع معدنی در مجاورت شهر بلداجی و شهر جونقان گفت: تا کنون 6 پروانه بهره برداری معدن در مجتمع بلداجی (حمزه علی) و 5 پروانه در مجتمع جونقان صادر شده است.

امامی افزود: سنگ لاشه، سنگ گچ، سنگ های تزئینی و نما، خاک نسوز، مواد اولیه سیمان، فسفات، سلستین، آهک صنعتی، دولومیت، شیل، فلزات پایه مثل آهن، سرب، روی و مس، فلزات کمیاب مثل طلا و کبالت از جمله مواد معدنی قابل استخراج در چهارمحال و بختیاری می باشد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار