رئیس آزمایشگاه دامپزشکی آذربایجان غربی گفت:در 9 ماهه سال 96 بیش از 70 هزار آزمایش بر روی نمونه های دریافتی در آزمایشگاههای دامپزشکی صورت پذیرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ دکتر مهران حاجی قلیزاده با اعلام این خبر افزود: در نه ماهه نخست سال 95 ، تعداد 70 هزار و 981 مورد آزمایش در مجموعه آزمایشگاههای دولتی و خصوصی دامپزشکی استان صورت گرفته است.

وی افزود که از این مقدار ، 43 هزار و 534 آزمایش در آزمایشگاه مرکزی واقع درارومیه و 7 هزار و 34 آزمایش در آزمایشگاههای شبکه های دامپزشکی شهرستانها و همچنین 20 هزار و 413 آزمایش در آزمایشگاههای بخش خصوصی شهرستانهای استان صورت گرفته است.

دکتر حاجی قلیزاده در ادامه گفت: ازمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان دارای تجهیزات پیشرفته ، متناسب با نیازهای استان بوده و آزمایشات پیشرفته مانند شناسایی آنفلوانزای پرندگان با روشهای بیولوژی مولکولی (شناسایی DNA )و سرولوژی قابل انجام می باشد.

لازم به ذکر است که اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با دارا بودن 18 آزمایشگاه بخش دولتی و 24 آزمایشگاه بخش خصوصی یکی از توانمدترین استانهای کشور در زمینه آزمایشگاههای دامپزشکی می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.