غذای حرام انسان را قسی القلب نموده و از بندگی خدا باز می دارد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی در نشست آموزشی ذبح شرعی در حوزه علمیه رسول اکرم (ص) شهرستان تکاب با اشاره به آیات الهی و روایات اهل بیت (ع) گفت : انسان از روح و جسم تشکیل یافته است و دستورات الهی بر اساس حکت است و خداوند منان انسان را نسبت به آنچه می خورد، تذکر داده است. غذای حرام انسان را قسی القلب نموده و از بندگی خدا باز می دارد .

حجت الاسلام ولمسلمین ولی زاده افزود : در حادثه کربلا ،امام حسین (ع) فرمود: بخاطر اینکه لشکر مقابل ، شکمها یشان از غذای حرام پر شده بود ، در کشتن امام زمان خویش نیز تعجیل می کنند. وی ریشه ناهنجاریهای جامعه و منکرات را بی ارتباط با غذای حرام ندانست و برای تربیت و اصلاح جامعه باید به خوردنیهای خود توجه شود.

در ادامه این دوره ، احکام ذبح شرعی طبق فتاوای مراجع تقلید بصورت مفصل برای حاضرین تشریح شد . در این جلسه که با حضور بیش از 80 نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب تشکیل شده بود حجت الاسلام عبدی رئیس حوزه علمیه شهرستان تکاب با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه ، از مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل و همکارانش تشکر کرد .

در ادامه دکتر بهرامی رئیس دامپزشکی تکاب به بیماریهای مشترک رایج بین انسان و دام اشاره و توضیحات لازم را بیان کرد .

معاون فرماندار تکاب هم در این جلسه به همکاری همه ادارات برای اجرای قانون ذبح شرعی و جلو گیری از کشتارهای غیر مجاز مخصوصا"زنده فروشی و ذ بح در سطح شهر تاکید نمود .

در پایان طلاب و اساتید با حضور در کشتار گاه دام تکاب از نزدیک با آداب و شرایط ذبح شرعی آشنا شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.