شهرکرد؛

28 خوابگاه دانشجویی در کشور ساخته می شود

مدیر اداری و برنامه ریزی بنیاد 15 خرداد، از برنامه این نهاد برای ساخت 28 خوابگاه دانشجویی در کشور در قالب طرح خورشید خبر داد.

28 خوابگاه دانشجویی در کشور ساخته می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهاجری در آیین کلنگ‌زنی ساخت خوابگاه دانشجویی دخترانه 15 خرداد در دانشگاه شهرکرد گفت: این خوابگاه دخترانه، هشتمین خوابگاهی است که توسط بنیاد 15 خرداد و در قالب طرح خورشید کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: بنیاد 15 خرداد در نظر دارد به صورت ماهیانه یک خوابگاه دانشجویی در کشور کلنگ زنی کند و بدین ترتیب تا پایان سال جاری، 2 خوابگاه دانشجویی دیگر کلنگ زنی خواهد شد.

مهاجری، ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی ساخته شده توسط بنیاد 15 خرداد را بین 180 تا 250 نفر اعلام و اضافه کرد: این بنیاد در فاز یک و دو، در پی ساخت خوابگاه در 28 دانشگاه کشور است که فاز یک شامل 12 خوابگاه و فاز دو شامل 28 خوابگاه دانشجویی می باشد.

وی با اشاره به اینکه برای هر خوابگاه دانشجویی، 70 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است گفت: اگر به دلیل نوسانات قیمت در طول انجام پروژه، نیاز به اعتبار بیشتری باشد بنیاد 15 خرداد آن را پرداخت می کند.

مدیر اداری و برنامه ریزی بنیاد 15 خرداد با تأکید بر اینکه خوابگاه‌های دانشجویی صرفاً برای دختران ساخته می‌شود ادامه داد: این خوابگاه‌ها در آینده می‌توانند برای پسران هم مورد استفاده قرار گیرند.

مهاجری سیاست اصلی بنیاد 15 خرداد را کمک به وضع مستضعفین و محرومین بیان کرد و با اشاره به نیاز بالای کشور به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: همین حرکت بنیاد 15 خرداد برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در کشور شاخص و بزرگ است.

گفتنی است: کلنگ احداث خوابگاه دانشجویی دخترانه ۱۵ خرداد با حضور آیت الله حسن صانعی سرپرست بنیاد ۱۵ خرداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و مسئولین استانی در دانشگاه شهرکرد به زمین زده شد.

این خوابگاه در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در سه طبقه با ظرفیت اسکان ۲۵۰ دانشجو ساخته می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.