دبیر همایش سبب شناسی اعتیاد از دیدگاه روانشناختی گفت: سیاست ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی و علمی کردن مبارزه با مواد مخدر بوده و این همایش با این هدف برگزار شده است.

15درصد افراد معتاد افسردگی دارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان٬ امیرعباس توحیدی دبیر همایش سبب شناسی اعتیاد از دیدگاه روانشناختی گفت: مهمترین اصل در مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه است.

وی تصریح کرد: دفتر تحقیقات و آموزش ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز برای رسیدن به اهداف خود برنامه های زیادی داشته و باید با اجرای این برنامه ها بتواند فعالیت گسترده ای در امر مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

دبیر همایش سبب شناسی اعتیاد از دیدگاه روانشناختی در کرمان عنوان کرد: این همایش با هدف آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگیان، دانشجویان و اساتید و در راستای پیشگیری از اعتیاد برگزار شد و زمینه های مقابله و درمان اعتیاد در این همایش مد نظر بوده است.

رئیس اداره سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: اگر بخواهیم میزان شیوع اعتیاد را در جامعه کاهش دهیم باید سه عامل پشتکار، دقت و تمرکز و تحمل سختی را در بین مردم افزایش دهیم.

ﻋﻠی ﺑﻬﺮﺍﻡ ﻧﮋﺍﺩ با بیان اینکه اعتیاد نوعی یادگیری و الگوی پاسخگویی به مسائل و مشکلات است افزود: اعتیاد یک بیماری مغزی و مغز یک عضو اجتماعی است و مغز انسان مانند یک کامپیوتر که نرم افزارهایی روی آن نصب شده عمل می کند.

وی اظهار کرد: تاثیرات مواد مخدر در سن پایین ماندگارتر از سنین بالا است و بیشتر تلاش خانواده ها در کنترل فرزندان باید پیش از سن 20 سالگی باشد زیرا مغز در سن نوجوانی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

رئیس اداره سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 25 - 80 درصد عوامل ژنتیکی در اعتیاد نقش دارد و زیرساخت آمادگی ژنتیکی در ایجاد اعتیاد بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه اختلالات روانشناختی عامل موثر در اعتیاد افراد است افزود: 23.6 درصد جمعیت بالای 15 سال شامل اختلالات روان پریشی نمی شوند.

بهرام نژاد اظهار کرد: 15 درصد افراد معتاد افسردگی دارند و عوامل رفتاری و شرایط اجتماعی 85 درصد روی اعتیاد افراد به مواد مخدر تاثیرگذار است.

وی گفت: در بیماری های موثر در اعتیاد، بیشترین عامل مربوط به افسردگی است و ترک اعتیاد برای افراد دارای اختلال وسواس دشوارتر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار