نماینده شهرستان های خوی و چایپاره؛

مسئولان استانی نبايد مرز رازی را امنیتی کنند

نماینده شهرستان های خوی و چایپاره گفت: من به مسئولان استانی اخطار می دهم مرز رازی را امنیتی نکنند و اگر به این هشدار توجه نشود، موضوع را از تریبون مجلس اعلام خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سیدتقی کبیری در آئین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان خوی که با حضورمسئولان استانی و محلی در تالار پردیس این شهر برگزار گردید، به پیش بینی سران دو کشور جمهور اسلامی و ترکیه برای افزایش مبادلات تجاری تا سقف 30 میلیارد دلار در سال اشاره کرد و افزود: در این موضوع، به انجام بخش اعظمی از این تبادلات از طریق مرز رازی تاکید شده است و به جای آن که این مرز و پایانه آن تقویت گردد، سنگ اندازی می شود.

وی گفت: جاده قطور مختص به خوی و یا آذربایجان غربی نبوده و برای کل کشور و حتی اروپا اهمیت دارد، اما متاسفانه به توسعه زیرساخت های آن توجه نکرده و تلاش می کنند آن را امنیتی جلوه دهند.

نماینده شهرستان های خوی و چایپاره از بین المللی شدن جاده قطور و تامین هزینه آن از محل اعتبارات ملی خبر داد و تصریح کرد: مسئولان ارشد استانی، پیش از این اعلام کرده اند 24 ساعته شدن مرز رازی امکان پذیر نبوده چون جاده آن بین المللی نیست، در حالی که جاده بسیاری از مرزهای کشور بین المللی نیستند و دوم اینکه مشکل امنیتی دارد و بدتر از همه، صراحتاً اعلام کرده اند اگر مرز رازی فعال شود مرز سرو تعطیل خواهد شد!

کبیری، به نقش نیروهای نظامی و  انتظامی در ایجاد امنیت و توسعه مرز رازی اشاره کرد و افزود: در گذشته، نیروهایی در بین شماها بودند که فقط برای منافع خودشان کار کرده اند و همین امر، جایگاه انتظامی خوی را پائین آورده است و متاسفانه برخی از این افراد هنوز هم فعال هستند.

وی، با بیان اینکه فعالیت نیروی انتظامی فقط در بعد نظامی نیست، در بعد اقتصادی و فرهنگی و سیاسی هم تاثیرگذار است، ادامه داد: ما منکر خدمات شایان نیروهای انتظامی نیستیم اما قابل قبول هم نیست که در شهری مانند خوی، تعدادی اراذل و اوباش میدانداری کنند، می بایست در اوج رافت، قاطعیت هم وجود داشته باشد، یعنی چطور می شود فردی عربده کش برای دهمین بار دستگیر شود؛ این موضوع در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی افتد.

نماینده شهرستان های خوی و چایپاره، در سالروز شهادت دادستان فقید خوی، یادی از خدمات شهید حاجی قلیزاده کرد و گفت: امروز سالگرد شهادت دادستان فقید جمهوری اسلامی است و درخواست دارم سالگرد ایشان را تعطیل نکنید، چون هنوز در موضوع شهادت آن بزرگوار نکات لاینحلی باقی مانده است و در حالی که بسیاری از مجرمان کشور در اقصی نقاط جهان دستگیر می شوند، اما این پرونده سالهاست که مختومه نمی شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.