نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حجاج کشورمان در مناسک حج را با هر شرایطی نمی پذیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدجواد ابطحی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای سفر هیأت مذاکره ایران به عربستان جهت مذاکره درباره حضور زائران ایرانی در مراسم حج، گفت: بعد از کش و قوس های صورت گرفته از سوی دولت عربستان در رابطه با دعوت ایران برای مذاکره درباره اعزام حجاج به مناسک حج، در نهایت تحت فشار افکار عمومی منطقه دعوتنامه را برای جمهوری اسلامی ارسال کرده است.
 نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سعودی ها باید بدانند که جمهوری اسلامی حضور حجاج کشورمان در مناسک حج را با هر کیفیتی و با هر شرایطی نمی پذیرد، یعنی یکی از شرایط حضور حجاج در این مناسک، حفظ جان و تأمین امنیت آن ها است.
 وی افزود: تجربه نشان داد که دولت عربستان نسبت به حجاج به ویژه در خصوص حجاج ایرانی مرتکب اقدامی می شود که هم جان و هم آبروی حجاج را به خطر می اندازد، البته این موضوعات به غیر از اقدامات وهابی ها در شهرهایی مانند مدینه است.
 ابطحی ادامه داد: به نظر من مسئولان سازمان حج و زیارت و متولیان این حوزه باید هوشیارانه رفتار کنند و قبلا مذاکرات و تعهدات کتبی سعودی ها، هیچ اقدامی را برای اعزام حجاج کلید نزنند و قطعا عجله کردن در مذاکرات نتایج منفی برای ما در این عرصه به دنبال خواهد داشت.
 حجت الاسلام قاضی عسکر در خصوص پاسخ نامه وزیر حج عربستان برای حضور زائران ایرانی در مراسم حج گفت: پنجم اسفند امسال هیئتی از کشورمان برای بررسی و طرح شرایط حضور زائران ایرانی در مراسم حج به کشور عربستان اعزام می شود و در صورت پذیرش شرایط کشورمان و حفظ عزت زائران ایرانی، حج امسال برگزار خواهد شد.
 سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر این مطلب که مقصر تعطیلی حج سال گذشته هم طرف عربستانی بود افزود: مسئولان عربستانی در انجام امور لازم برای حضور زائران ایرانی مثل مسائل کنسولی و حضور مسئولان و افراد ایرانی برای پیگیری امور حجاج طبق برنامه عمل نکردند و ما هم حج را تعطیل کردیم.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.