رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۴

رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۴ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به دعوت وزیر حج عربستان همه ساله ایام ربیع جلسه‌ای با همه کشورها برای امضای تفاهم‌نامه حج سال بعد صورت می‌گیرد اظهار کرد: فضای تفاهم‌نامه تقریباً فضای تفاهم‌نامه سال گذشته بود و با توجه به اینکه سال گذشته حج موفقی داشتیم نگاهمان بر این بود که اگر در این فضای سیاسی بین کشورهای منطقه و عربستان، به تفاهم‌نامه سال گذشته برسیم موفق بوده‌ایم.

رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: در سازمان حج و زیارت، ایام رجب و شعبان سال‌های گذشته، فراخوان ثبت‌نام تمتع انجام می‌شد که با توجه به این تاخیر، دیرکردی در اجاره هتل ها و تدارکات و آموزش زائر داشتیم، در حالی که زائری که ماه شعبان ثبت‌نام می‌کند فقط یک ماه و نیم فرصت آموزش داشت.

اوحدی یادآور شد: از سال گذشته تقویم سازمان حج و زیارت را تعریف کردیم که بر این اساس، هفته اول صفر شروع عمره و 17 ربیع‌الاول ثبت‌نام تمتع باشد که سال گذشته این را تجربه کردیم و بسیار موفق بودیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان تصریح کرد: تا امروز بیش از 90 درصد کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده‌اند فرصت برای آموزش زائران 8 ماه داریم نه یک و نیم ماه، لذا آموزش حج برای زائران به طور وسیع و نه فشرده انجام می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حج و زیارت ، تمتع ، کاروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار