قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امروز دنیای مجازی که بستر آسیب های اجتماعی است در حال حاکم شدن بر دنیای واقعی است.

امروز دنیای مجازی در حال حاکم شدن بر دنیای واقعی استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیری اصفهانی قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست خبری که به منظور انعقاد تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و شرکت های همراه اول،ایرانسل و رایتل امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: همه ما از باب مسئولیتی جمعی و مشارکت عمومی در قالب تقویت و حرکت به کمال دارای مسئولیت هستیم و قانون اساسی ایجاد محیط مناسب رشد و مقابله با هر گونه تباهی محسوب می‌شود و جز اصلی‌ترین هدف جمهوری اسلامی است و همه باید به سمت آن حرکت کنیم که هم مبنایی اخلاقی و انسانی دارد.

وی افزود: ما با آسیب‌های اجتماعی و جرم روبرو هستیم و در شرایطی که مرزهای ارتباطات رنگ با خته و کنترل ناهنجاری ها یک امر مشکلی شده زیرا ارتباطات در قالب فن‌آوری‌های نوین از نظر سرعت قابل مدیریت نیست.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور یک جمعیت جوان و مایل به استفاده از فن آوری‌های نوین است، تأکید کرد: امروز شاهد این ناهنجاری‌ها در دنیای واقعی هستیم و در شرایطی قرار داریم که دنیای مجازی که یک دنیای بدون مرز و بستر انواع آسیب‌هاست در حال حاکم شدن بر دنیای واقعی است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: در قانون اساسی استفاده از پیشرفته‌ترین فنون و تجارب بشری و افزایش سطح آگاهی عمومی در جامعه از طریق تمام امکانات تأکید شده است و امروز باید به شکل هوشمندانه امنیت فضای جامعه را به نفع امنیت عمومی ارتقا دهیم.

امیری اصفهانی بیان داشت: سه اپراتور فعال در کشور همراه اول ، ایرانسل و رایتل نقش ویژه‌ای در ساماندهی این فضا دارند تا زمینه وقوع جرایم کاهش یابد، البته جرایم صفر نخواهد شد و این یک مسئولیت اجتماعی است و جامعه به سلامت نمی رسد جز با حمایت همه افراد.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امروز همه ما بویژه کسانی که در کشور به منفعتی دست می‌یابند دارای مسئولیت اجتماعی هستند و دستگاه‌های ارتباطی دارای مسئولیت ویژه‌ای هستند و امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه  قدمی باشد برای انجام مسئولیت اجتماعی خود.

امیری اصفهانی بیان داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم با سه اپراتور فعال در کشور با دو هدف به امضا می رسد؛ اول ارتقای آگاهی عمومی و دوم آشنایی مردم در استفاده از فن آوری ها با رویکرد کاهش وقوع جرم است.

در ادامه جلسه ساوری، مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه بیان کرد: درحال حاضر مهم‌ترین راهبرد، ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی مردم است چرا که بسیاری از جرایم ناشی از کم اطلاعی مشترکان اتفاق می‌افتد.

ساوری گفت: سلب ابزارهای ارتکاب جرم است که امروز مد نظر اندیشمندان در امر پیشگیری است.

مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه اظهار داشت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه از عوامل دخیل در جرم جلوگیری کنیم.

وی افزود: جرایم چند وجهی است و باید در جلوگیری از آن از روش های جدید و نو استفاده کرد.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در رابطه با موضوع این تفاهم‌نامه، بیان کرد: تولید و پخش محتوای پیشگیرانه، ترغیب مشترکان در استفاده ادواری از سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت شناسایی سیم کارت های تلفن همراه که بدون اطلاع مالک فعال هستند، ارتقا سطح آگاهی های عمومی در استفاده از خدمات مخابراتی و ظرفیت های مجازی است چرا که بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد ناشی از عدم آگاهی است.

وی تأکید کرد: متن این تفاهم‌نامه در ارتقای آگاهی و نقش آن در جلوگیری از وقوع جرم بسیار اهمیت دارد و امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه شاهد کاهش جرایم باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار