مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: تاسیس کانون نویسندگان نوجوان مدارس امام رضا علیه السلام، در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در دیدار با مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی بر لزوم برنامه-ریزی صحیح و منطقی برای كتابخوانی و بسترسازی فرهنگی تاکید کرد و گفت: یكی از راههای ترویج فرهنگ كتابخوانی مردمی كردن، تامین منابع و ایجاد انگیزه در یكایك افراد جامعه است.

محمد تقی فخریان گفت: ما می توانیم برای ترویج فرهنگ كتابخوانی با به نمایش گذاشتن مجموعه کتابهای مفید برای دانش آموزان و تهیه بن خرید کتاب برای هدایا در مراسم مختلف و ... برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ترویج مطالعه و توزیع کتاب در بین آحاد مردم، مسئولیتی همگانی است، گفت: در این راستا ایجاد نمایشگاههای کتاب در مدارس فرصتی برای معرفی سرمایه عقل و دانش و همچنین استعدادهای درون جامعه است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی افزود: به گفته بیشتر جامعه شناسان، اقوام و مللی كه با مطالعه مانوس بوده و كتاب و كتابخوانی در میان آنان رواج بیشتری داشته است، توانسته اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل های دیگر منتقل كنند.

مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) نیز ضمن تشکر از حضور مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در مجموعه به نشر گفت: باید کتاب در زندگی ما نفوذ پیدا کند، چرا که کتاب عامل حیات و مانند خون در رگها برای حیات جامعه اثرگذار است.

حسین سعیدی با اشاره به اینکه در حوزه تولید محتوا ما می توانیم برای مدارس امام رضا(ع) محتوا و بسته های نمایشگاهی ویژه تولید کنیم، گفت: نقد کتاب توسط دانش آموزان و با حضور عوامل تولید کتاب در مدارس امام رضا(ع) می تواند در راستای این هدف کمک شایانی کند.

وی افزود: همچنین دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) می توانند در اردوهایی چند مرحله ای با حضور در فروشگاه های به نشر از بن های تخفیف برخوردار شوند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.