خش اختصاصی برای بیماران زخم دیابت با 12 تخت ثابت در بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان راه اندازی شد.

رئیس بخش دیابت و بخش عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در بیمارستان عیسی بن مریم با همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، بخش اختصاصی برای بیماران زخم دیابت با همکاری بخش های مختلف چون ارتوپد ، جراحی، داخلی و غدد با 12 تخت ثابت راه اندازی شده است.

فرزین خوروش با اشاره به اینکه دیابت یک بیماری مزمن و نسبتا شایع است افزود: روزانه 20 نفر برای زخم دیابت خود به کلینیک دیابت مراجعه می کنند و کسانی که نیاز به بستری شدن دارند در بخش زخم دیابت بیمارستان عیسی بن مریم بستری می شوند.

خوروش به دو نوع دیابت اشاره کرد و گفت: تیپ یک دیابت ارثی است و تیپ دو در سنین بالا افراد به آن دچار می شوند که چاقی، کم تحرکی، مصرف غذاهای قندی و شیرین از عواملی هستند که فرد را مستعد بیماری قند می کند.

متخصص عفونی با بیان اینکه دیابت عوارض کلیوی ، مغزی، قلبی ایجاد می کند افزود: بیشترین عوارض در اندام تحتانی این افراد است و با بی حسی که در پای آنها ایجاد می کند باعث شده که اگر پای بیمار زخم شود متوجه نشوند و اگر دیر رسیدگی کنند عفونت افزایش یافته و گاهی مجبور به قطع پا می شویم و به بیماران توصیه می کنیم هر روز پای خود را معاینه کنند و کفشهای راحت و نرم بپوشند.

وی ادامه داد: 11 درصد مردم استان اصفهان به دیابت مبتلا هستند که حدود 50 درصد آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار