اسداله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت تغییر تقویم آموزشی در مدارس گفت: با توجه به بررسی برنامه ششم توسعه هنوز بحث تقویم آموزشی در کمیسیون آموزش مطرح شده و با ورود این طرح به کمیسیون سعی می کنیم اهداف براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شکل گیرد.
وی ادامه داد: این تغییر باید هدفمند، قانونمند و در چارچوب چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به نیازسنجی و امکان سنجی این طرح باید توجه شود، عنوان کرد: متناسب با ویژگی ها و اقلیم کشور تقویم آموزشی باید تغییر کند، همچنین پبشنهاد کاهش تعطیلات تابستانی از موارد مورد توجه است.
عباسی اظهارداشت: باید کار کارشناسی برای این مساله در آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد و در این مسیر تمامی ابعاد طرح همچون شاغل بودن اولیای دانش آموزان به عنوان عاملی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در بحث کاهش تعطیلات تابستانی ممکن است برخی خانواده ها به سبب شاغل بودن با طرح مشکل داشته باشند که باید کار آماری روی تعداد اولیای شاغل انجام شود و تمامی ابعاد روانشناختی، جامعه شناسی بررسی شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش و رسانه ها باید با مطرح کردن این مسائل و برگزاری جلسات دراستان ها به تبیین هرچه بهتر این موضوع برای متقاعد کردن خانواده ها بپردازند.
انتهای پیام/