از ابتدای سال تا کنون به 601 واحد تولیدی در هرمزگان تسهیلات پرداخت شده است.

 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،جاسم جادری استاندار هرمزگان در سی و هفتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: این تسهیلات در قالب تسهیلات راه اندازی و سرمایه در گردش ارزی و ریالی پرداخت شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید پرداخته شده است.
 
استاندار هرمزگان گفت: بیش از 100 واحد از این شمار در دو هفته گذشته و پس از جلسه قبلی کارگروه تسهیلات خود را دریافت کردند که برای بیش از 300 نفر اشتغال ایجاد شده است. 

وی افزود: اکنون هرمزگان رتبه 7 تعداد تسهیلات پرداختی و رتبه 25 در میزان پرداخت تسهیلات را در کشور دارد که با ثبت آمار جدید، هرمزگان به جایگاه اول یا دوم در کشور ارتقاء پیدا می کند.

جادری گفت: در برنامه ششم توسعه مقرر شده که 40 درصد تسهیلات به بخش معدن اختصاص یابد که 11 طرح ملی با سرمایه گذاری 6میلیارد دلار در سراسر کشور در این زمینه مشخص شده و از این شمار، چهار طرح با سرمایه گذاری یک میلیارد و 700 میلیون دلار در منطقه انرژی بر پارسیان هرمزگان انتخاب شده است.

استاندار هرمزگان افزود: در این جلسه کارگروه مقرر شد بانک های استان پرداخت تسهیلات را مشروط به تسویه بدهی واحدهای تولیدی نکنند و سازمان های خدماتی نیز تا جایی که امکان دارد، آب، برق و گاز واحدهای تولیدی را قطع نکنند.

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و عملکرد بانک های مختلف استان در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از دیگر دستور کارهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.