به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران
جوان از مشهد، وحید جلیلی در نخستین دوره آموزشی «فرهنگ ایدهپردازی و ایدهپردازی فرهنگی» در جمع مدیران و کارشناسان فرهنگی مشهد افزود: نظام ما نظام اجتماعی است که مبتنی بر دین است وبا توجه به اینکه رویکرد اجتماعی ما عمیقا مبتنی بردین و قرآن است در زندگی دین دارانه بایستی مسولیتهای فرهنگی و اجتماعی گوناگون با رویکرد اجتماعی داشته باشیم.
وی ادامه داد: : نقطه شروع رویکرد اجتماعی این است که بر اساس مبانی دینی هیچ کس از دایره خطاب دین خارج نیست ودین دارای دو حوزه اصلی حقوق و تکلیف است و دایره مخاطب آن بدون استثناء همه شهروندان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: بر اساس مبانی دینی ، ساختار جمهوری اسلامی و ماهیت کار فرهنگی بایستی در رویکردهای اجتماعی به مخاطب توجه فراگیر داشته باشیم .
جلیلی اظهار کرد : اکتفا نکردن و راضی نشدن به کارهای محدود با مخاطب محدود نوعی رویکرد اجتماعی است و معتقدم پیوستهای فعالیتهای فرهنگی باید 4 محور داشته باشد که شامل پیوست مخاطب، مشارکت، رسانه و ظرفیت می شود.
وی افزود: پیوست مخاطب شامل مخاطب بالفعل و بالقوه است و فهرست کردن فرصتهای مخاطب یکی از ویژگیهای نیروی فرهنگی است که آنالیز مخاطب را بایستی دربرداشته باشد؛ یک کارشناس فرهنگی بایستی مخاطب را به جهات گوناگون مورد بررسی قرار دهد و فراخور نیازها و ظرفیتهای مخاطب برنامهریزی کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه نیروهای فرهنگی بایستی استعدادها، استطاعتها و قابلیتها را دریابند؛ گفت: نمیگویم خیلی ایدهآلیستی کارکنید اما می توان مقداری از فضای کلیشهای و متعارف خارج شد و از افقهای بالاتر به مخاطب پرداخت با این نگاه بیتردید بایستی به مخاطبی که هیچ امکانی برای استفاده از برنامههای فرهنگی و اجتماعی ندارد؛ فکر کنیم و نگران آنان باشیم.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت مخاطب در انجام کارهای فرهنگی گفت: وظیفه ما این است برای کل شهر روحیه و انگیزه بیاوریم؛ چه بسیار دلهایی که اگر ما نیروهای فرهنگی کم کاری کنیم و یا کار با کیفیتی انجام ندهیم ناامید می شوند واین جاست که باید در انجام کارها به مخاطبین که چشم امید به کارهای ما دارند توجه ویژه شود و این نگرانی قابل توجه ای است که یک نیروی فرهنگی بایستی به آن بپردازد .
انتهای پیام//ف.ف