کنترل بیماری بروسلو، نیازمند عزم همگانی است.

سید محمدی،سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:بیماری بروسلوز از گذشته همراه دام و دامدار بوده و همواره انسان و دام در معرض این بیماری بوده است.

وی افزود:بیماری هزار چهره بروسلوز یا تب مالت گروه بسیار زیادی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می سازدکه این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام ، کاهش تولید شیر ، عقیمی و نازایی سبب از دست رفتن ارزش اقتصادی دام های مبتلا می شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه گفت: علاوه بر بعد اقتصادی به علت ابتلای انسان به این بیماری از بعد بهداشتی هم دارای اهمیت فراوان است .

سید محمدی در زمینه ی کمبود بودجه در حیطه مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام گفت:اختصاص دادن بودجه در این زمینه به نوعی صرفه جویی در هزینه های درمان افراد و سرمایه گذاری در حوزه سلامت محسوب می شود .

وی افزود: مبارزه با بیماری بروسلوز باید بر پایه واکسیناسیون،برنامه تست و کشتار دام های مبتلا باشدکه این موضوع نیازمند پشتوانه مالی قوی بوده تا بتوان دام های مبتلا را کشتار کرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: در امر مبارزه با این بیماری از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 36 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شده است و یک رأس گاو و 6 رأس گوسفند در اثر ابتلای به این بیماری راهی کشتارگاه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.