مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر استان اردبیل از تولید بیش از ۱۴ هزار تن فراورده دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خیبر علی جلیلی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۶۰ تن انواع نهاده های دامی از قبیل: سبوس، جو، کنسانتره و کود در بین دامداران صنعتی و سنتی منطقه توزیع شده است.

وی گفت: تولیدکنندگان شهرستان کوثر با تولید ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن شیر خام، یک هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۷۵۰ تن گوشت مرغ، ۱۹۰ تن عسل، ۴۱۳ تن تخم مرغ، ۱۳۶ تن گوشت ماهی نقش مؤثر خود را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر افزود: سعی جهاد کشاورزی بر این است که با تشویق سرمایه گذاران به راه اندازی واحدهای پرورش صنعتی دام و طیور، میزان تولیدات بخش امور دام در منطقه بیش از پیش افزایش یابد.

جلیلی با بیان اینکه میزان تولیدات بخش دام در این شهرستان سال به سال درحال افزایش است، یادآور شد: با سعی مسئولان و دست اندرکاران تولید و بهره بردارن توانستیم میزان تولیدات بخش امور دام این شهرستان را که در سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید ۹ هزار و ۹۰۰ تن بود، به بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن افزایش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: برنامه اصلاح نژاد دام و استفاده از دام های پربازده و بهبود مدیریت تغذیه دام از اهداف اساسی این مدیریت در رونق بخش امور دام منطقه محسوب می شود، به گونه ای که در سال جاری علمیات اصلاح نژاد دام برروی ۳۱۰ رأس از دام های منطقه صورت گرفته و امیدواریم با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه‌اندازی واحدهای صنعتی پروردش دام و طیور زمینه‌های اشتغال و رونق این بخش را بیش از پیش فراهم آوریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.