مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) الشتر از اهدای ۱۰۱ کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان الشتری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی اشرف جهانیان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به صورت بلاعوض به ۱۰۱ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) الشتر پرداخت شده است.
 
وی ادامه داد: با تعاملی که با موسسات عام المنفعه و خیران در سطح شهرستان صورت گرفت و همچنین اعتبارات تخصیصی کمیته امداد، ۱۰۱ نفر از نوعروسان راهی خانه بخت شده اند و ۱۶۵ نفر از متقاضیان نیز در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج هستند.
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) الشتر بیان کرد: ازدواج در روحیه انسان تاثیر خوبی دارد و اگر ازدواج در چهارچوب درستی نباشد آرامش را در زندگی به هم می زند.
 
جهانیان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج، تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی توسط مشاوره کمیته امداد و اساتید حوزه و دانشگاه در زمینه بهداشت خانواده، مباحث دینی و اخلاقی، روش های همسرداری، عفاف و حجاب و... به صورت رایگان برای نوعروسان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش برگزار می کند.
 
وی تصریح کرد: برای تداوم زندگی مشترک نوعروسان تحت حمایت و همسران نوعروسان تحت‌حمایت در صورتی‌که شغلی نداشته باشند می‌توانند به کمیته امداد مراجعه و در صورت دارا بودن شرایط از تسهیلات قرض‌الحسنه این نهاد برای اشتغال استفاده کنند.
 
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان الشتر گفت: آمارطلاق بین مدجویان تحت حمایت نسبت به افراد جامعه درصد پایین تری دارد واین نتیجه خدمات و آموزش هایی است که به صورت رایگان قبل و بعد از ازدواج در اختیار نوعروسان تحت حمایت در زمینه های مختلف  قرار می گیرد.
 انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.