مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری شهرستان خواف از امضا تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره میراث فرهنگی خواف ومرکز آموزش فنی وحرفه ای خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ باعقیده گفت: در راستای آموزش نیروی مورد نیاز بخش گردشگری تفاهم نامه ای بین مرکز آموزش فنی و حرفه ای با اداره میراث فرهنگی شهرستان  منعقد شد که قرار است، اولین دوره کلاس آموزشی باموضوع مدیریت بوم خانه های گردشگری برگزار شود.
وی افزود: این تفاهم نامه به منظور توسعه فعالیت‌های بین دستگاهی و با هدف تعمیق و ارتقاء زمینه‌های همکاری مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، افزایش تعامل دو جانبه و به منظور همکاری و بهره‌برداری هر چه بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان  با مرکز آموزش فنی وحرفه ای منعقد شده و در دوره های بعد آموزش تراش سنگ های قیمتی ،راهنمای بومی، محلی و آشپزی سنتی، برگزار می شود.
مدیر مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان نیز در این خصوص گفت: با توجه به ظرفیت بالای حوزه صنایع دستی وگردشگری در شهرستان خواف این امکان وجود دارد که دوره های آموزشی متنوعی در این خصوص برگزار شود.
وهابی افزود: 27 نفر در دوره مدیریت بوم خانه های گردشگری ثبت نام کرده اند و به زودی اولین دوره برگزار خواهد شد.
در شهرستان خواف هفت اقامتگاه بوم گردی در دست احداث می باشد که تاکنون مجوز اولیه سه اقامتگاه در سلامی، نشتیفان وخرگرد از سوی اداره کل میراث فرهنگی صادر شده است.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.