مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از اجرای طرح مطالعات ساماندهی درختان 17 محور اصلی شهر مشهد به طول 52 کیلومتر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدرضا سلامی گفت : شهر مشهد در اقلیمی تقریبا خشک به سر می‌برد و با مشکلات عدیده‌ای در بحث تهیه آب مواجه است.
او افزود: این موضوع باعث توجه و رسیدگی بیشتر شهرداری مشهد برای سبز نگه داشتن و زیبایی چهره شهر می‌شود به گونه‌ای که کارکنان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در طول 24 ساعت شبانه‌روز در حفظ و نگهداری فضای سبز تلاش می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: روش‌های جدید با فناوری پیشرفته برای جلوگیری از زوال درختان کهنسال، انجام اقدامات زیربنایی مانند تزریق به روش جدید در محل اتصال ریشه و تنه بدون آسیب رسیدن به آوند، اسکن درختان به منظور تعیین میزان پوسیدگی داخل درخت و... برای محافظت از درختان از سوی شهرداری مشهد انجام می‌شود.
سلامی بیان کرد:
سلامی به روتبال درختان اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری مشهد دارای ذخیره بزرگی از درختان روتبال است که این اقدام به منظور هم‌اندازه بودن و یکسانی درختان انجام می‌شود.
او خاطرنشان کرد: مبارزه با آفات بدون بهره‌گیری از سموم قوی، تهیه نقشه خاک فضای سبز مشهد، آموزش و مشارکت چهره به چهره با شهروندان برای توسعه فضای سبز، انجام مطالعات و پژوهش‌های دقیق و گسترده با اساتید دانشگاه و کارشناسان زبده از دیگر فعالیت‌های شهرداری مشهد در راستای حفاظت از درختان است.
انتهای پیام// ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.