تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه شیراز و کمیسیون ملی یونسکو در ایران امضاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی اکبر صفوی قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز در مورد برخی از بندهای این تفاهم نامه، هماهنگی های اولیه را نیز انجام داده است و می تواند در اسرع وقت آن ها را عملیاتی کند.

صفوی افزود: در بحث انتشارات مانند کتب، نشریه یا مجله یونسکو می توان با همکاری مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و دانشگاه شیراز و سازمان یونسکو نسبت به راه اندازی مجدد مجله پیام یونسکو و انتشار آن کمک کند.

وی ادامه داد: با توجه به فضاهای بسیار قابل اهمیت مانند چهار راه ادبیات یا باغ گیاهشناسی ارم درشهر شیراز، دانشگاه شیراز آمادگی دارد با دراختیار قراردادن مکانی مناسب شاهد افتتاح و راه اندازی دفتر نمایندگی یونسکو در شیراز باشیم.

صفوی بیان کرد: در زمینه کرسی های یونسکو با توجه به سابقه همکاری دانشگاه شیراز با صندوق جمعیت بین الملل در رشته های جامعه شناسی آمادگی وجود دارد تا کرسی هایی از یونسکو در حوزه های مختلف مانند حوزه مطالعات زنان و سایر کرسی های متناسب با پیشنهاد یونسکو راه اندازی شود و همچنین آمادگی از طرف دانشگاه شیراز وجود دارد که در زمینه برگزاری کنفرانس ها و همایش های یونسکو، همکاری لازم با یونسکو انجام شود.

نصیری قیداری رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز گفت: دیگران در استان های کشور حق دارند که از سفره خوشنام یونسکو که محصول فرهنگی مشترک همه کشورهای جهان است بهره مند شود بخصوص استان فارس و شهر شیراز که اعتبار کشور ما در صحنه بین المللی محسوب می شود.

وی بیان کرد: استان فارس اولین استانی است که نمایندگی دفتر یونسکو در آن افتتاح می شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار