شیراز؛

اعطای مشوق سرمایه گذاری به متقاضیان ساخت نیروگاه های تجدید پذیر

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از اعطای مشوق سرمایه گذاری به متقاضیان احداث نیروگاه های تجدید پذیر در شهرک صنعتی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: با امضا تفاهم نامه همکاری مشترک میان  سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با سازمان انرژی های نو  متقاضیان احداث نیروگاه های تجدید پذیر و پاک در شهرک های صنعتی فارس مشوق های سرمایه گذاری دریافت می کنند.

قنبری خرید تضمینی  20ساله برق تولیدی توسط وزارت نیرو را از مهمترین این مشوق ها اعلام کرد و افزود: واحد های تولیدی و صنعتی  و یا سرمایه گذاران می توانند با استفاده از فضای واحدهای صنعتی و یا احداث نیروگاه در  زمین های شهرک صنعتی، نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام کنند.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو موظف به عقد قرارداد بلندمدت خرید تضمینی از تولیدکنندگان غیردولتی برق از منابع تجدیدپذیر است که قیمت و شرایط خرید با پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب هیات وزیران تعیین و منابع مالی مورد نیاز از محل ارزش سوخت صرفه‌جویی شده و منابع حاصل از عدم تولید آلاینده تامین می‌ شود.

قنبری خاطر نشان کرد : خورشید به عنوان یک منبع بزرگ و ارزان قیمت، روشی مناسب برای استفاده در فناوری های جدید تولید برق در محل مصرف است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: واحدهای صنعتی با بهره گیری از فناوری های روز در این بخش می توانند علاوه بر استفاده بهینه از فضای واحدصنعتی خود برای تولید برق از منابع تجدید پذیر به خصوص سلول های خورشیدی، نسبت به درآمد زایی و به نوعی سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا اقدام کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار