مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از فعالیت 95 پایگاه خبری مجوز دار در آذربایجان شرقی خبرداد.

فعالیت 95 پایگاه خبری مجوز دار در آذربایجان شرقی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور با تاکید بر اینکه پایگاه‌های خبری بدون مجوز فراوانی در استان فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: 95 پایگاه خبری مجوز گرفته و هشت پایگاه تولید سی دی و دی وی دی در استان فعال هست و همچنین  2294 مورد مطبوعات و نشریات مکتوب استانی نیز در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به جایگاه پنجم استان در حوزه‌ی تعدد مطبوعات، یادآور شد: سیاست‌های باز فرهنگی دولت تدبیر و امید فضایی ایجاد کرد تا تمامی افرادی که ظرفیت کار مطبوعاتی و رسانه‌ای دارند وارد عرصه شوند؛ این موضوع به دنبال خود دارای محسنات و همچنین مضراتی است که برای ساماندهی این حوزه نیز برنامه‌های کلان کشوری داشته و حتما باید اطلاعات فرد خبرنگار و روزنامه نگار وارد سامانه مربوطه شده و ارزیابی شوند و همچنین کارت خبرنگاری، کارت روزنامه‌نگاری و... به ساماندهی این مقوله کمک می‌کند و همچنین درجه بندی رسانه نیز از جمله مواردی است که در ساماندهی پایگاه‌های خبری موثر است.
وی گفت: در صورت تخلف یکی از پایگاه های خبری بدون مجوز و یا مجوز دار، افراد شاکی می‌توانند به شکل حقوقی اقدام کنند تا رسیدگی شود.
وی در خصوص رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و مطبوعات استانی نیز بیان کرد: این موضوع به صورت کشوری انجام می‌گیرد و نتایج کشوری این درجه بندی برای ما محترم است؛ این مقوله جریانی است که تازه شروع شده و مراحل تکوین آن در حال طی شدن است، امید است که بتوانیم در استان نیز چنین رتبه بندی انجام دهیم.
وی ادامه داد: ما به منظور ارزیابی رسانه‌های استانی نیز یک سری سازکارهایی داریم که جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه خبری، زمینه و فرصتی است تا بتوانیم به یک نوع رتبه بندی در استانمان برسیم.
وی تاکید کرد: در حوزه موسیقی نیز مبنای حرکت ما دیدگاه های مقام معظم رهبری و همچنین سیاست‌های کلان دولت است و هر مخالفت یا اظهارنظری هم باشد در این چارچوب قابل بررسی است؛ تا کنون نیز فعالیت‌های این حوزه و پذیرش از سوی مردم برای موسیقی بسیار خوب بوده و در واقع فعالیت های موسیقیایی استان پاسخی به مطالبات مردمی است.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در خصوص اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌ی موسیقی سنتی نیز بیان کرد: اخیرا پیشکسوت‌های موسیقی استان را برای اولین بار بعد از 37 سال گرد هم جمع کردیم تا از نظراتشان برای تداوم عرصه موسیقی و بالندگی این حوزه استفاده کنیم و یکی از رویکردهای ما نیز ورود موسیقی به تمامی عرصه‌ها بود که امسال دومین سوگواره‌ی محرم برگزار شده و تولیدات نیز در این راستا بسیار ارزشمند بود.
وی از برگزاری جشنواره عاشیقلار خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره داده شده و آثار ارزشمندی نیز دریافت شده است که شاهد برگزاری آن در روزهای آتی خواهیم بود و همچنین جشنواره‌ی عاشیقلار در شهرستان‌ها نیز در حال برگزاری است.
 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی با موضوع اقتصاد مقاومتی در سال جاری نیز افزود: فراخوان این جشنواره نیز آماده بوده و طی سال جاری منتشر می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن موسیقی عاشیقی، تشریح کرد: برای نهادینه کردن موسیقی، در حال تاسیس انجمن موسیقی هستیم، استان ما بیش از 800 هنرمند فعال در حوزه‌ی موسیقی عاشیقی دارد که مراقبت و نهادینه کردن این حوزه از موسیقی نیازمند، سازماندهی، ایجاد تشکل و برنامه‌ریزی بود که احساس کردیم این موضوع در قالب انجمن می‌تواند به موضوع کمک کند.
محمدپور در خصوص بیمه‌ی خبرنگاران نیز یادآور شد: در خصوص بیمه خبرنگاران، نشریات و رسانه ها موظف هستند خبرنگاران خود را بیمه کنند و اگر خبرنگاری تابع هیچ خبرگزاری یا نشریه نبود، می‌تواند اطلاعات خود را در سامانه مربوطه وارد کرده و ما نیز پیگیری خواهیم کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.