مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، توسعه کیفی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری را مهم ترین هدف برگزاری جشنواره مطبوعات عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور در دومین نشست شورای سیاستگذاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ‌هاوپایگاه‌ های خبری آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی به منظور ایجاد فضای رقابت و کمک به کیفی سازی مطبوعات برگزار می‌ شود، گفت: هدف از برگزاری جشنواره مطبوعات، توسعه کیفی رسانه و دستیابی به رسانه ‌های متناسب با پیشینه غنی استان و همچنین ایجاد روحیه تعامل بین مطبوعات استان است.

وی اضافه کرد: قدردانی از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، توجه به محتوا و کیفیت رسانه‌ های استان، افزایش انگیزه و خلاقیت در میان اصحاب خبر، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ های استان و آشنایی با قابلیت ‌های رسانه ‌های مکتوب بهره ‌گیری از این قابلیت‌ ها در بخش‌ ها و محورهای متنوع از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می شود.

محمدپور با اشاره به تاثیرگذاری مطبوعات در جامعه و اهمیت فعالیت در این حوزه، گفت: جشنواره مطبوعات می ‌تواند در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ ها موثر باشد و اجماع اصحاب رسانه استان می‌ تواند نقش آن‌ ها را در توسعه و پیشرفت استان نشان دهد و باید این تاثیرگذاری رسانه بیش از پیش نمود یابد.

وی بر برگزاری کارگاه‌ های آموزشی در حاشیه جشنواره مطبوعات تاکید کرد و گفت: فراخوان جشنواره مطبوعات به زودی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

محمدپور با دعوت از اصحاب رسانه برای حضور در این جشنواره، خاطرنشان کرد: مشارکت بالای خبرنگاران و اصحاب رسانه در این جشنواره، ایجاد رقابت بیشتری را به همراه دارد و در نهایت موجب بالندگی جامعه خبری می شود.

در حال حاضر 282 رسانه دارای مجوز در استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌ کنند.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار