منشور حقوق شهروندی در امور اداری به زودی در شورای عالی اداری کشور تصویب و اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اعلام این خبر در کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی در رشت گفت: برنامه اجرایی حقوق شهروندی در تهران در حوزه استان ها و  وزارتخانه ها  در زمینه آموزش، اطلاع رسانی، نظارت و حمایت تهیه و تدوین شده است و هر یک از استان ها اقدامات و پیشنهادهای خود که در زمینه حقوق شهروندی انجام می دهند را ارائه می دهند و این اقدامات و پیشنهادها در کمیته های 7 گانه در تهران مورد بررسی قرار می گیرد و سپس به صورت حرکت ملی اجرا می شود.

الهام امین زاده از تصویب حقوق شهروندی در شورای عالی اداری کشور در آینده نزدیک در کشور خبر داد و افزود: این طرح پس از تصویب در همه ادارات اجرا خواهد شد و کارکنان ادارات 8 ساعت در زمینه حقوق شهروندی آموزش می بینند و گواهی دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از  اجرای این طرح در ادارات مردم ضمن آشنا شدن با حقوق خود می توانند شکایات خود را به مراجعی که عمدتا هئیت رسیدگی به کارکنان دولت است برای پیگیری ارجاع  دهند.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه گیلان در زمینه حقوق شهروندی پیشتاز سایر استان ها است، افزود: اقداماتی که در حال حاضر در زمینه حقوق شهروندی در حال پیش بینی و اجرا است گیلان فعالیت خود را درزمینه آموزش پیش دبستانی و دبستانی  آغاز کرده و پیشتاز از سایر استان ها است و استان های دیگر می توانند از گیلان الگو بگیرند.

در ادامه کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی استاندار گیلان با اشاره به اینکه حقوق شهروندی هدیه الهی و جزء حقوق ذاتی هر فرد است، افزود: در قانون اساس جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از آموزه های دینی و مذهبی است نیز به اهمیت حقوق شهروندی پرداخته شده و این امر باید مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار گیرد.

محمدعلی نجفی افزود: موضوع حقوق شهروندی از مطالب مهمی است که دولت تدبیر و امید آن را دنبال می کند و رئیس جمهور نیز به آن اهتمام دارد.

وی گفت: همه مردم و مسئولان باید منشور حقوق شهروندی را  که گامی اثر بخش در زمینه پیشرفت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه است، رعایت کنند.

نجفی افزود: با رعایت منشور حقوق شهروندی می توان ضمن رضایتمندی و امید آفرینی در جامعه، آسیب های اجتماعی از قبیل ناامیدی، طلاق و نزاع را نیز کاهش داد.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.