یک شرکت آمریکایی سریع ترین خودروی بدون راننده جهان را ساخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی وی، یک شرکت نوپای آمریکایی در عرصه فناوری الکترونیک، سریع ترین خودروی بدون راننده را ساخته است.

مسئولان شرکت فارادی فیوچر که مرکز اصلی آن در شهر لاس وگاس آمریکا است می گویند: خودروی اف اف 91 یک خودروی لوکس شاسی بلند بسیار زیبا و درعین حال جمع و جور است. تولید بازاری این خودرو در اوایل سال2018 شروع می شود.

مهندسان معتقدند این خودرو به علت سامانه پیش راننده و شتابش، منحصر به فرد است زیرا می تواند در مدت کمتر از دو ثانیه، سرعت خودرو را صفر به شصت کیلومتر برساند.

قیمت این خودرو ، یکصد و هشتاد هزار دلار است. تاکنون شصت و چهار هزار سفارش خرید به صورت رزور برای این خودرو عرضه شده است.

این تعداد بالای سفارش خودروی مذکور، کمی پس از رونمایی آن مطرح شده است. باتری های این خودرو به صورتی طراحی شده که می تواند با هر بار شارژ، ششصد و هشت کیلومتر را طی کند. قدرت موتور این خودروی برقی، یک هزار و پنجاه اسب بخار است.

براساس این گزارش، تلاش برای ساخت خودروهای بدون راننده در سالهای اخیر شتاب بیشتری پیدا کرده و گفته می شود نسل آتی خودروها، خودروهای بدون راننده خواهد بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار