به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هاشم امینی در نشستی که با حضور مسئولان صدا و سیما مرکز اصفهان، با تاکید
بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف امری است که طی سالیان سال تلاش و
کوشش در میان اقشار مختلف جامعه محقق میشود، اظهار داشت: در واقع
فرهنگسازی کاری است که باید مستمر و درازمدت دنبال شود تا در نهایت نتیجه
موردنظر حاصل شود.
وی تصریح کرد: درحال حاضر مدیریت مصرف مؤلفه مهم تامین آب شرب اصفهان است و
بر این اساس رسانه ملی میتواند در امر فرهنگ سازی مصرف صحیح آب این شرکت
خدماتی را یاری کند.
وی به همکاری رسانه ملی با شرکت آبفای استان اصفهان پرداخت و گفت: آبرسانی
به مردم در مواقع بحرانی کاری بسیار دشوار است که خوشبختانه شرکت آبفا
اصفهان به لحاظ برخورداری از نیروهای متخصص و متعهد تاکنون توانسته به خوبی
این امر بسیار مهم را به درستی انجام دهد که نمونه بارز آن مهار کدورت آب
به دلیل شدت بارندگیهای اخیر و گل آلود شدن آب رودخانه زاینده رود بوده
این درحالیست که مسئله کدورت آب یکی از چالشهای اصلی صنعت آب و فاضلاب در
کشور بوده که متخصصان و کارشناسان آبفای اصفهان توانستند با بهرهگیری از
دانش و تجربه این معضل اساسی صنعت را به خوبی مهار کنند؛ بهطوری که با
وجود بارندگی در بالادست زایندهرود و گل آلودگی آب در مسیر زایندهرود تا
سد چم آسمان مردم با هیچ گونه قطعی آب روبرو نشدند.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هم اکنون در سطح استان 325 ایستگاه
فشارسنج و در شهر اصفهان 133 ایستگاه فشارسنج به صورت آنلاین استقرار یافته
تا از لحاظ کمی و کیفی آب مورد نیاز مشترکین رصد شود تا آب عادلانه میان
مردم توزیع گردد.
وی با اشاره به اینکه تعامل سازنده صداوسیما و شرکت آبفا توانسته است
راهکارهای فرهنگی مصرف بهینه آب را در میان مردم ترویج دهد و گواه این مدعا
را در کاهش مصرف سرانه آب در بخش خانگی شاهد هستیم، تاکید کرد: به عنوان
مثال در 6 سال گذشته مصرف سرانه آب خانگی 189 لیتر بوده که با حدود 20 درصد
کاهش هم اکنون به 151 لیتر رسیده است.
انتهای پیام/م