ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: حمل کالاهای صادراتی با استفاده از ناوگان حمل خارجی مجاز بوده و نیاز به اخذ مجوز شورای هماهنگی ترابری و وزارت راه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عباس‌زاده در بیست و هفتمین جلسه شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی استان در توضیح موضوع بررسی وضعیت و ظرفیت حمل و نقل داخلی و استفاده از ناوگان حمل و نقل خارجی در ایام پایانی سال برای کالاهای صادراتی گفت: از نظر قانونی پشتوانه خوبی در این ارتباط وجود دارد.
وی افزود: عده‌ای از تجار با توجه به محدودیت تردد ناوگان حمل و نقل داخلی در روزهای پایانی سال درخواست دارند از ناوگان حمل و نقل خارجی هم برای صادرات کالاها استفاده شود که باید سازمان راهداری مجوزهای لازم را در این مورد صادر کند.
مدیرکل گمرک تبریز در عین حال خاطرنشان کرد: حمل کالاهای صادراتی با استفاده از ناوگان حمل خارجی مجاز بوده و نیاز به اخذ مجوز شورای هماهنگی ترابری و وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد و حتی بر ارائه مشوق به ناوگان داخلی برای حمل این کالاهای صادراتی تاکید شده است.
یونس ژائله عضو اتاق بازرگانی تبریز ابراز داشت: در آذرماه جاری در بحث حمل یک هزار و 500 تریلی از آذربایجان شرقی موفق نشدند بارزنی کرده و تردد کنند.
وی افزود: هیچ سازنده کامیونی در ایران وجود ندارد که یورو 6 تولید کند و اکثرا به تولید یورو 3 می‌پردازند.
مدیرکل اقتصاد و دارائی آذربایجان‌شرقی هم اذعان داشت: در تعطیلات نوروزی حدود یک ماه ناوگان ما تق و لق هستند که از بابت درآمد این چهار استان آذری در این یک ماه آسیب می‌بیند و در این مدت لازم است این چهار استان رایزنی‌های لازم را انجام دهند.


انتهای پیام/ش
(((((((((((((((((((((((((((((
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.